Category: Artiklar/Tidningar | 2011-05-03 | 14:40:50

Justin möter Casey Heynes personligen.

 

 

 

Kanadensiska popstjärnan Justin Bieber har avslöjat att han var fast besluten att möta skolgården mobba offret Casey Heynes efter att ha sett viral video av hans pärs.

Casey fick världsberömmelse efter en mobiltelefon video publicerades online som visade honom slå mobbaren ner på marken.

Bieber berättade A current affair ikväll: "När jag först såg det på TMZ tänkte jag, detta är galet, jag gillar kunde inte tro det, det är fantastiskt.

"Det visar alla andra att du måste stå upp för dig själv och du kan inte bara ta det.

"Det första du bör göra är att gå berätta för någon, men då du kanske måste slå tillbaka, ibland måste man, så jag tror att det var viktigt för dig, speciellt i den situationen.

"Jag är stolt över dig -. Och så många andra människor är"

Bieber, mitt i hans australiska turné, uppmanade 16-åriga Sydney skolpojke med till hans konsert igår kväll på Melbournes Rod Laver Arena.

Innan showen, frågade Bieber Casey hur han kände när han var attackerad på skolgården, innan berättade för honom att han också hade blivit utsatt för mobbning.

Bieber sa: "Jag har alltid spelat sport och sånt och en hel del av de gånger jag skulle vara riktigt bra på något - så alla gillade inte mig eftersom jag var bra på det, så de skulle göra narr av mig."

Sångaren uppmanade sedan Casey på scenen, berättar skrikande publik han ville röra på den allvarliga frågan om mobbning, innan du tillsätter: "Jag vill bara säga att han är mycket inspirerande.

"Han visar andra människor att stå upp för vad de tror i."

Inför turnén Bieber hade sökt upp Woman's day redaktör Fiona Connolly i hopp om att hon kunde sätta honom i kontakt med Casey.

"Detta är mycket ovanligt. Du bara inte ser kändisar som ger denna typ av behandling för att en vanlig typ av fläkt varje dag, säger hon till A current affair.

Bieber, timmar efter mötet Casey beskrev skolpojke som en "hjälte" till mer än 9 miljoner Twitter efterföljare.

"Detta är Casey The Punisher ... en kille som stod upp för sig själv mot mobbning. ett verkligt liv hjälte, säger han tweeted, lägga en länk till en nyhetsartikel om året 10 elever.

Han följde upp med en andra tweet som innehåller en länk till den ökända kroppen slam video: "för er som inte vet ... du borde titta på den här ..."

 

PS: Glöm inte att kolla detta inlägg Beliebers! Tryck här.

 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: