Category: Frågestund | 2016-09-02 | 15:48:08

Svar på fråga

Hej! 
Jag har tidigare aldrig varit på en konsert förut men ska till Justin Biebers den 30 september vilket ska bli så kul! 
Kan ni snälla förklara hur allt går till skulle underlätta så otroligt. Jag har ståplats 
Tex. När ska jag börja köa? 
Kommer alla som har ståplats stå i samma kö innan konserten, eller finns det en "bättre" ståplats och en "sämre"? 
Om man inte köar tidigt på morgonen med ståplats kommer man stå ända bak under konserten? 
Var visar man upp biljetten? 
Har ni några tips på hur man kan förbereda sig så bra som möjligt inför konserten? Som hur man kan komma så nära som möjligt vid ståplats osv osv! Tack så mycket skulle betyda så mycket om ni svarade! <3
 
Svar: Vad roligt att Justins blir din första konsert! När du vill börja köa beror ju på hur nära scenen du vill komma. Man får börja köa kl 6:00 på konsertdagen, kommer man tidigare så kan man bli bortförd av väktare. Det är många fler som står på ståplats än golden circle så därför kommer det även vara fler som köar. Jag skulle nog säga att om du vill komma så långt fram som du kan komma på ståplats så bör du nog vara där 06:00 - 08:00 men oavsett när du börjar köa så kommer du se hyffsat bra! På biljetten står det utanför vilken ingång du ska köa utanför. Ståplatserna innehåller så mycket människor att det finns flera ingångar till dom, men du ska köa utanför den ingång det står på på biljetten. Ingen är bättre eller sämre, det är bara för att det inte ska bli en lång kö. Se dock till att du inte ställer dig i Golden circle eller Pit kön!
 
Det beror helt på var du hamnar. Jag kan inte säga något exakt men om du kommer några timmar innan konserten så hamnar du väl någonstans i mitten. Du visar upp biljetten när du går in i ingången.
 
Ta bekväma skor, inte värt att ha klackar om du har ståplats. Hitta ett par bra öronproppar som inte stänger ute allt ljud utan bara det högsta. Om du köar så tänk på att dricka mycket då det blir så trångt vid ståplats att man lätt svimmar om man är för varmt klädd och har druckit och ätit för lite. Powerbank till mobilen är smart! Om du vill komma långt fram på ståplats så är mitt bästa tips att köa länge. Det är aldrig roligt om man köat länge och någon tränger sig så det ska man inte göra!
 
Hoppas det hjälpte och ni andra får gärna fråga om det är något mer ni undrar.
 
Postat av: Pit b

Hej! Jag har pit b biljetter och jag kommer inte att kunna skippa skolan, jag kommer att börja köa klockan 14, tror ni att jag kommer vara närmast scenen/justin?

Svar: Ja det har du nog
justindrewbieberswe.blogg.se

2016-09-03 @ 07:44:45
Postat av: Anonym

Jag bor inte i Stockholm men ska på justins konsert den 29onde. Mitt tåg går runt 06:20 från Sundsvall och tåget är då framme nångång runt 10! Om man börjar köa runt 11/12 kommer man se bra då? Tack!

Svar: Ja det gör du nog :)
justindrewbieberswe.blogg.se

2016-09-03 @ 09:56:32
Postat av: Anonym

Det finns jätte många nya bilder på justin o jazzy men dom kanske ni ej vill lägga upp.

2016-09-03 @ 10:38:11
Postat av: Elin

Vart går man på toa om man köar till Golden circle och vart går man på toa om man måste gå mitt i konserten?

Svar: Förhoppningsvis har de ställt ut holken toaletter, annars får man försöka gå på någon affär eller McDonalds. Under konserten kan du gå på arenans toaletter, men svårt om du står i GC då du tappar din plats då
justindrewbieberswe.blogg.se

2016-09-06 @ 21:36:56
Postat av: Anonym

Hur många får plats i j-pit, eller hur många j-pit biljetter har de sålts/säljer de?

Svar: Vet tyvärr inte
justindrewbieberswe.blogg.se

2016-09-24 @ 17:09:37
Postat av: Anonym

Vart ska man köa om man är där tidigare än 6? Får man sitta en bit bort eller är det någon som fixar ett kö system?

Svar: Man får inte börja köa innan kl 7:00, bildas det andra kösystem är det risk att man blir bortförd
justindrewbieberswe.blogg.se

2016-09-25 @ 18:26:27
Postat av: Emely

Hej. Vet du om konserten har öppet tak eller stängt tak i Tele2 arenan.

Med vänlig hälsning, Emely

Svar: Stängt tak
justindrewbieberswe.blogg.se

2016-09-28 @ 11:28:23
Postat av: Anonym

EHej jag har inte ståplats elr något sådant utan vann biljetter o fick inte välja o fick då skymd sidosikt men tror du man ser ändå?❤

Svar: Absolut! Kram
justindrewbieberswe.blogg.se

2016-09-29 @ 19:29:49

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: