Category: Novell - All that matters | 2014-05-04 | 16:13:00

Kapitel 6 - On the road

P R E V I O U S

- Såå.. Börjar Justin. - Hur känner du inför i morgon? 
- Tycker det ska bli riktigt kul! Tycker inte du?
- Jo..
- Det låter inte riktigt så, varför inte?
- Jo de klart de ska bli kul! Men jag behöver veta en sak först.. Du kommer väl kunna göra så här även om de andra är med? För vill inte förlora de vi har bara för vi ska vara där med dem i en vecka? 
- Men de klart jag kan! Och jag ska det, jag lovar! Säger jag och ler. 
Justin ler och gör pussar i luften för att få mig komma närmare med läpparna så han kan pussa mig. 
- Jag kanske borde bege mig hemåt. Vi ses ju ändå imorgon! 
- Ja oj, klockan är ju redan 12! Svarar jag efter att ha tagit upp mobilen.
Jag följer med Justin ut till hallen och säger hejdå. Sedan vänder jag mig för att städa upp vårat ostbåge-krig med ett stort leende.


 

Klockan var nu strax efter tio och det betyder att vi ska åka om mindre än två timmar. Och här står jag i handduk och har inte ens tagit fram resväskan. Jag klär på mig underkläder och går för att rotar runt i rummet intill mitt som är fullt av oöppnade flyttlådor för att hitta min resväska. När jag väl hittar den krånglar jag ut den till mitt rum och lägger den på sängen medan jag går till garderoben för att välja kläder för dagen. Jag slänger på mig ett par gråa harlembyxor och en vit magtröja med ett svart tryck på. Under tiden som jag sätter på mig kläderna vibrerar mobilen och ett sms dyker upp från tjejerna som undrar när de ska komma. Jag skriver:
Jag håller fortfarande på att packar, men ni kan komma nu om ni är klara! ”
Till svar får jag:
” Okej, vi kommer alldeles strax :) ” 
 
Mycket riktigt dröjer det inte mer än 20 minuter innan flickorna ringer på dörren. Som tur är är jag nästintill klar med packningen och håller istället på att fixa mig. Det blir ingen avancerad sminkning inte heller en avancerad styling av håret, istället åker håret upp i en hästsvans. 
- HEJ! Säger Emmy som kommer först upp för trappan.
- Hej! Jag är snart klar med packningen, allt som behövs är att de läggs ned i väskan!
- Jag fixar det! Säger Ellen. 
- Tack, du behöver inte men de vore snällt! 
Ellen ler emot mig och går mot sängen för att lägga ner mina saker i väskan. Medan hon fixar det plockar jag i de nödvändiga i min handväska och sedan är vi redo för att åka. Precis i samma stund som pojkarna ringer på dörren.

Jag öppnar bagageluckan och tjejerna börjar lasta in sina väskor inklusive min. Justin fördelar killarna i de två bilar de måste åka och tjejerna bråkar om framsätet när de är klar med inlastningen av väskor och allt som ska med. Justin kommer fram till mig och pussar mig på kinden i samband med kramen. 

- Är ni redo? Frågar han sedan. 
- Ja jag tror det! 
- Vi stannar till i byn som ligger i närheten av Ryans stuga innan vi kommer fram så vi kan handla så har vi de gjort! Vi har frysväskor och sådant med så maten klarar sig! 
- Okej, vi åker efter er, så åk inte för snabbt! 
Justin ler och pussar mig en gång innan han går emot sin bil och hoppar in i förarsätet. Ryan kör den första bilen och kör inte iväg förrän jag startat min bil. Kampen om framsätet vann Caroline och därför blir hon även discjockey i våran bil. Plötsligt skrattar hon till. 
- Kommer ni ihåg den här? Frågar hon tjejerna i baksätet och sätter igång en låt. 
Låten som startar är Jesse McCartneys låt best day of my life och alla tjejer inklusive jag börjar sjunga med i låten. Högt och falskt, men vad gör väl de?
 
2 Timmar senare. 
 
När vi åkt i två timmar gör Ryans bil en plötslig sväng och Justin och jag svänger efter. Ryan har svängt in till en affär och parkerar bilen och medan vi parkerar har killarna redan hunnit ut. Vi samlas i en klunga och bestämmer vem som ska ansvara för vad. Vi tjejer blir ansvariga för mat och Justin och killen som Caroline hoppats ska följa med, den där Kevin, får följa med oss och handla mat. Resten av killarna ansvarar för de mer praktiska sakerna som behövs. Aktiviteter och saker som behövs vid matlagningen och så vidare. 
 
Inne i affären delar vi upp oss med tre olika kundvagnar. Caroline, Ellen och Kevin går tillsammans för att plocka frysvaror och mejeriprodukter medan jag, Emmy och Justin går och plockar råvaror och annat nödvändigt. Och killarna för de andra sakerna som behövs. Emmy försvinner iväg på uppdraget att hämta potatis och då passar Justin på att dra mig närmare. Han tar ett stadigt grepp runt min midja och gosar in ansiktet vid min hals. Han drar in min lukt och kysser mig lätt på halsen innan han söker upp mina läppar med sina. 
- Det här kommer bli en bra vecka. Jag hoppas bara ni vill stanna lika länge som vi tänkt. Säger han sedan innan han kysser mig en gång till.
- Jag tror också att det kommer vara en riktigt bra vecka. Jag vill absolut stanna oroa dig inte, dock vet jag inte hur tjejerna vill!
- De har ingen talan! Säger Justin och ger mig en lömsk blick. 
Snart dyker Emmy upp igen och lägger i potatisen i vagnen. 
- Det här borde räcka va? 
Justin rycker på axlarna. - Killarna äter som grisar, men jag tror inte vi kan handla allt vi behöver hela veckan just nu heller. Någon kommer få åka iväg och handla senare. 
Justin ser på mig när han avslutat meningen. Återigen med en lömsk blick. Jag skakar på huvudet åt honom och läser upp nästa sak på listan vi skrivit innan vi gått in i affären. 
 
När vi möts upp i kassan för att betala hjälper alla till att packa och vi är klar relativt snabbt. Vi stoppar in så mycket av sakerna som de går i varje bil och efter det är det proppfullt i allas bilar. 
- Nu flickor och pojkar, är det enbart några mil kvar. Vi bör vara framme om ca en halvtimme!
 
 
Postat av: Anonym

Hej, det här har inget med inlägget att göra, men jag undrar om ni vet vart man kan köpa Believe Movie på dvd? (i Stockholm) och då menar jag alltså på butik och inte via nätet :)

Svar: Jag tror det ska finnas på Åhléns, kolla där! Kram
justindrewbieberswe.blogg.se

2014-05-05 @ 01:32:32

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: