Category: Novell - All that matters | 2014-03-14 | 20:56:00

Novell - All that matters - Prolog

Prolog:
Alice är en 17 årig tjej. Hon har brunt hår och bruna ögon, hon är inte pinsmal utan hon är alldeles lagom smal. Alice är en sprallig, omtänksam, glad och positiv person. Alice ser ut och är som vilket tjej som helst. Men Alice är inte vilken tjej som helst. För Alice har cancer och det har hon haft sedan några månader tillbaka. Alice mamma, Miranda fick sin dotter som 18 åring och 9 år senare fick hon en till dotter med en annan man. Alice halvsyster Leah var bara några månader gammal när hennes pappa omkom i en bilolycka. Sen dess hade det bara varit en familj på tre. Tills Mason kom in i bilden. Nu ska de flytta till en mindre förort där Mason bor och Alice tvingas byta skola. I den nya skolan möter hon en kille som hon genast fattar tycke för. Kanske var det för hans unika personlighet eller kanske var det för att han bara såg bra ut, vem vet. 
Hans namn är Justin.

 


Lite kort om mig: 

Jag heter Ida och har sedan 2010 har jag drivit min egna novellblogg om Justin. Ni hittar den här. Jag har publicerat fyra olika noveller och den senaste har enbart ett kapitel kvar. Jag fick erbjudandet att skriva en novell här och jag tog chansen då jag inte riktigt har tid att sköta om min egna novellblogg längre. Jag älskar att skriva och hoppas att ni kommer tycka om denna novell, tveka inte med att ge feedback och tycka till om handlingen!



 
Postat av: Belieber

Åååh vad spännande! Sånt här är alltid så kul. Längtar tills första kapitlet kommer ut!!

2014-03-15 @ 08:37:20
Postat av: julia

Den värkar sååå bra! kommer helt klart läsa den! längtaaaaaaar! :D

2014-03-15 @ 10:20:10
Postat av: Belieber 4ever

Åå😍 älskar den redan👌

2014-03-15 @ 11:51:03
Postat av: belieber

är de som du skriver sant ? menar nevellerna kram!

2014-03-15 @ 19:57:37

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: