Category: Artiklar/Tidningar | 2014-03-27 | 12:17:00

"Justin Bieber behöver inte vara en förebild"

Will.I.am har nyligen berättat att Justin är under stor press när han kämpar med att växa upp framför världen, och klandrar honom inte för hans beteénde. 
 
Han berättade för tidningen Sun TV Magazine: Jag vet att Justin Bieber har haft svårt med att växa upp i rampljuset och att alla förstoringsglas är på honom. Det är egentligen inte viktigt att popstjärnor är förebilder. Det finns inga regler för hur en popstjärna bör agera.
 
Vad tycker ni? Har Will.I.am rätt när han säger att det inte är viktigt att Justin är en förebild?
 
 
Postat av: älskar justin mest av allt

han har fel justin har så mång unga fans som ser upp till honom.

2014-03-27 @ 12:24:34
Postat av: Anonym

Will. I.am har fel men ändå rätt Justin har många tjejer runt sig men att växa upp i för oss kan vara ganska så svårt och jag förstår Justin fullt ut och vissa ser Justin som en förebild och vissa inte. men jag själv ser Justin som en förebild och i mina ögon så växer Justin varje dag.

2014-03-27 @ 14:01:13
Postat av: Linnea

Jag håller med Will.I.am! ;)

2014-03-27 @ 15:37:28
Postat av: Hanna

Här kan man ser belive om man vill http://www.movie2kto.so/watch-movies/Justin_Bieber_s_Believe__2013/11261

2014-03-27 @ 17:05:32
Postat av: Rebecca

Vad är han för förebild om han försöker rätta sig efter mallen av vad som anses vara okej och inte istället för att följa vad han faktiskt känner?

En förebild behöver nödvändigtvis inte vara någon som är felfri. Perfektion är som en trampkvarn, det spelar ingen roll hur mycket du trampar. Även om du är perfekt i någons ögon, så har perfektionen en avigsida, och någon annan kommer alltid hitta läckage. Därför är det bästa Jusin kan göra att förhålla sig till sig själv och sina egna värderingar och inte andras! För att inte tappa fotfästet behöver vi vända oss inåt, inte utåt. Kram

2014-03-27 @ 17:34:30
Postat av: Vendela

Jag förstår inte varför att "växa upp" för de flesta kändisar innebär droger, cigaretter, alkohol och spåra ur helt.

2014-03-27 @ 20:35:19
Postat av: Anonym

Jag håller både med och inte med Will.I.am. Jag tycker inte att det är ett "krav" på att Justin ska vara en förebild, men det är ju många som gör det. Som han säger, det finns ju inga regler för hur kändisar bör agera och vara, men Justin är ju väldigt nära sina beliebers. Jag själv ser honom absolut som en förebild.

Sen beror det också lite på hur man uppfattar en förebild. En förebild för mig är en person man ser upp till och stöttar. Alltså en person man gillar väldigt mycket. Inte en någon slags förälder, för så är det inte (vilket media inte verkar förstå?!). Så en förebild borde inte ha några "krav" på hur den ska bete sig eller vara.

Tycker Justin är den bästa förebilden! Ser verkligen upp till honom och älskar honom föralltid. Han har såklart gjort fel, ingen är perfekt, men han försöker alltid vara den bästa han kan och lära sig hela tiden. Han växer upp framför hela världen, så jag förstår fullt ut att det är tufft.

2014-03-28 @ 01:13:12

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: