Category: Artiklar/Tidningar | 2014-06-07 | 17:27:57

50 cent om skandalen: Bieber är inte rasist

50 cent rycker ut till Justin Biebers försvar efter rasistskandalerna. Rapparen hävdar att den unga stjärnan inte är rasist. 
- Jag tror inte han är rasist. Jag tror inte ens att han vet vem han är just nu - han är så ung, säger 50 cent till The Sun.
 
På kort tid har två videor publicerats där Justin Bieber, 20, använder ordet "nigger". Den unga stjärnan har anklagats för att vara rasist, och bett om ursäkt för sitt beteende offentligt. Nu får han stöd av Curtis "50 cent" Jackson, 38.  
- Jag tror inte att han är rasist. Jag tror inte ens att han vet vem han är just nu - han är så ung, säger han till The Sun.
 
"Han är vilsen"
50 cent menar att att Justin Bieber inte hittat sin identitet på grund av att han blev känd i så tidig ålder. 

– När du ser människor blir superstjärnor så väldigt tidigt, det är tufft för dem. Du måste växa upp med så många förväntningar. Jag tror att Justin fortfarande är ett barn och att han är vilsen, säger han.

Om rasistanklagelserna fortsätter tror dock 50 cent att det kan innebära problem för Justin Bieber.

– Det faktum att folk säger att han det kan påverka honom och faktiskt få honom att bli det. Jag har varit så många saker jag inte är eftersom andra sagt att jag är det. Men jag tror att allt kommer lösa sig.

-Aftonbladet
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: