Category: News! | 2014-01-23 | 20:37:00

Aftonbladet Live - Bieber gripen

Aftonbladet Live pratar om arresten och det senaste året.



Vad tycker ni?

 
Postat av: Tyckare

Jag är en person med liberala värderingar varför jag anser att den som knarkar på eget bevåg ska ha rätt att göra det. Emellertid anser jag givetvis att man ska rätta sig efter rådande lagstiftning och försöka ändra den på demokratisk väg och inte bryta mot den.

Däremot ska man inte ha rätt att köra berusad då man äventyrar andra människors liv. Med min liberala värdsbild följer även att varje individ har sitt eget ansvar och inte kan skylla över sina handlingar på någon annan (undantaget de som lider av förståndshandikapp eller schizofreni eller liknande) varpå jag anser att Bieber ska behandlas precis som vilken annan 19-åring hade behandlats om den begått samma gärningar i delstaten Florida.

I Sverige hade han antagligen fått villkorlig dom, samhällstjänst och böter samt ett krav om att ta tag i sin problematik. Att betala dryga böter är någonting jag finner fullt rimligt i sammanhanget.

2014-01-23 @ 21:22:26
Postat av: Anonym

Blir bara arg på denna videon, de vet ju inte ens vad de snackar om?? Hälften av grejjerna är inte sant. HERRE. HAN ÄR SNART 20 OCH LEVER LIVET PRECIS SOM VILKEN ANNAN JÄVLA MÄNNISKA SOM HELST. Visst det är onödigt, visst han va en stor fara för trafiken.

Men hur mår Justin då? Hur kul är det med flera papz efter sig? med media som mobbar honom? Publik som buar (tänker när han tog emot pris för ett tag sen)? Varför bryr sig alla om själva handlingen? Jag är orolig över hur HAN mår! Jag är orolig över honom..

2014-01-23 @ 21:51:45
Postat av: Anonym

Men är dom dum i huvet! Testa själv att vara världs känd och i te kunna gå nåns stans utan att alla attackerar än! Herre Gud!

2014-01-24 @ 12:40:34
Postat av: .

Justin har verkligen spårat ut.Jag har försökt glömma allt fel Justin har gjort och varit ett super fan som stöttar honnom varje dag!Jag är en belieber 4-ever men har gör det svårare och svårare för mig.Det var han som valde att ha sin karriär och han som ville bli en världsstjärna.Och nu när paparazzi springer efter honnom så svär han åt de! Det var han som valde, och nu har han det som han har det. Men jag kommer alltid att kämpa! och vara en belieber 4 ever

2014-01-24 @ 18:24:14
Postat av: Anonym

SNÄLLA LÄS DET HÄR, DET ÄR SÅ VÄRT DET!

Det verkar som att ingen i denna värld (förutom Justins familj/vänner och beliebers då) förstår eller bryr sig om hur Justin egentligen mår och hur han lever. Han mår inte bra längre. Han orkar inte med allt längre och det förstår jag till 100%. Det är klart att han inte orkar vara så "perfekt" längre när han har nästan hela världen emot sig, när paparazzi följer efter honom vart han än går och säger massa elaka saker till honom, när all media mobbar och kritiserar honom, när så många haters hatar på honom varje dag. Fattar ingen hur jobbigt det är? Tror inte i världen skulle klara av att leva så som han tvingas göra. De har förstört allting för honom, all jävla media försöker bara att få alla på deras sida och att de ska hata honom. De skriver om så många falska rykten, hittar på en massa skit bara för att få in pengar och tjäna på det. Hur kul är det egentligen att förstöra en persons liv och krossa ett hjärta? Hur sjukt är det inte att en 19-årig talangfull kille, vars dröm gått i uppfyllelse, som har fantastiska fans, tillräckligt med pengar, god familj och vänner ska behöva må dåligt och få så mycket skit bara för att "de vill". Varför kan de inte förstå att de bara förstör för honom och att det är allvarligt. För 5 månader sedan fick Justin diagnosen depression, men ingen visste det. Han berätta inte för någon, visade det inte för någon. Han ville inte att hans beliebers skulle bli ledsna och må dåligt över det så han valde att bita ihop och fortsätta le istället. Han gjorde det för sina beliebers. Han är världens bästa människa med en underbar personlighet och ett stort hjärta, men det är inte alla som ser det. Det är bara beliebers som kan se det. Resten av världen ser bara allt annat "dåliga" han gör. De ser bara alla hans misstag som egentligen är en sån liten del av hela han. Men de väljer att bara se den delen. Jag skriver detta med tårar i ögonen. Det gör mig så ledsen att han inte kan få ha ett vanligt liv och göra vad han vill, vad som gör honom glad. Det gör ont i mitt hjärta att veta att så många är emot honom och allt han går igenom. Han har gått igenom så mycket skit i flera år, och han förtjänar verkligen INGET av det. Han förtjänar att vara den gladaste och lyckligaste människan i världen. Han får så många människor i hela världen att känna sig bra, att tro på sig själva, att inte ge upp, att vara glada och le, att älska sig själva och att inte ta sitt liv. Han har hjälpt så många människor att komma ifrån allt negativa och bli glada igen. Han gör så mycket för sjuka och fattiga barn och människor runt om i världen, han donerar så mycket pengar till människor i nöd, han besöker sina sjuka fans i sjukhus, han har hjälp till att bygga en skola i Guatemala, han har besökt många skolor och donerat pengar och mat till de, han har överraskat så många av sina fans, han har RÄDDAT SÅ MÅNGA MÄNNISKOR, men vad får han tillbaka? Är det någon som tänker på det? Det ända han får tillbaka är hat. Han får bara skit för varje lite sak han gör. Han kan inte vara perfekt! Ingen i denna värld är eller kommer någonsin vara perfekt. Alla gör misstag, så varför förväntar sig folk att han ska vara perfekt och felfri? Varför? Varför tänker folk så? Fattar folk inte att han är en helt vanlig människa förutom att han är en väldigt känd artist, men det finns ju även många andra riktigt kända människor. De får inte lika mycket hat. Varför är det ALLTID Justin som drabbas och får skit? Han har inte gjort något annat än hjälpt och stöttat människor. Han har inte gjort något dumt mot någon, så varför får han allt? Det gör ont. Han är en människa, han har också känslor precis som alla andra människor i världen. Men varför behandlas han inte som en vanlig människa? Varför gör människor så? Han blir kritiserad varje dag för hur han ser ut, för hans musik, för hans privatliv och för i stort sätt allt han gör. Det är klart att han till slut blir trött på allt och alla och inte orkar mer. Media som skriver så många rykten och paparazzi som inte låter honom vara en ända dag. Det är det som får honom att "göra misstag". Han börjar röka, han drogar, blir lätt irriterad och arg på folk som följer efter honom hela tiden och gör annat. Jag säger inte att det är bra eller rätt att han röker, drogar osv (om han nu gör det) men jag förstår ändå honom och varför han börjar med sånt. Det är svårt att leva i en värld där hela världen har en massa krav på dig och på hur du ska vara och leva. Varenda sak man gör sprids ut i världen och alla hatar ännu mer. Det är jätte svårt, tro mig! Döm inte honom när du inte vet hur mycket skit han går igenom, hur han egentligen mår och hur han har det i livet. Kritisera inte honom för den personen all media skriver om, hata inte honom för alla falska rykten som sprids, för det kommer alltid att finnas falska rykten. Tro inte på allt ni läser. Ta reda på fakta innan ni kommenterar en människa ni överhuvudtaget inte ens känner. Ni vet inte hur han har det och det här börjar faktiskt bli allvarligt. Det börjar gå för långt. Han vill verkligen vara en god människa och hjälpa folk, men han får aldrig chansen att ens visa vem han egentligen är, hur han egentligen är som person, vem den RIKTIGA Justin är. Om bara världen skulle ge honom en chans. Om alla bara kunde sluta kritisera honom hela tiden och låta honom vara, bara lämna honom ifred. Allt skulle vara så mycket bättre då. Så snälla tänk för dig väldigt noga innan du kommenterar och hatar honom. Tänk dig hur du skulle känna dig om du stod i hans skor, om du var i hans situation. Hur skulle det vara? Att ha hela världen emot sig. Han blir ledsen, hur stark man än är som person, klarar ingen människa att gå igenom så mycket hat. Det gör ont. Så snälla snälla allihopa, sluta hata på Justin. Jag menar inte att alla måste gilla honom, eller vara ett fan och tycka om hans musik osv, och jag accepterar att alla har olika smaker och åsikter om saker och ting, men det minsta ni kan göra är att RESPEKTERA honom för den person han är. Respektera honom och hans privatliv. Nu blev det här jätte långt, men jag kände verkligen att jag behövde skriva av mig och få ut allt jag tyckte! Tack för mig!

2014-01-25 @ 00:43:38

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: