Category: Övrigt | 2014-04-11 | 09:16:00

Snart 1 år sedan

 
Snart var det 1 år sedan Justin var i Sverige på sin Believe tour. Vad gjorde ni vid denna tidounkt innan konsertem och hur laddade ni upp? Om ni fick biljett, isåfall hur och var? Köade ni eller köpte på datorn, berätta allt! 
 
 
 
Postat av: Belieber

Den dagen justin var här 24 april fyller jag år jag fick ej tag på billijeter så dessa dagarna sög var jätte ledsen och grät hela tiden därför skulle jag bli jätte glad om ni skriver när justin kommer tillbaka till Sverige och vart man kan köpa bilijeterna

Svar: Vi skriver så fort vi vet något! Kram :)
justindrewbieberswe.blogg.se

2014-04-11 @ 15:06:25
Postat av: Emmy

När Justin skulle släppa biljetterna 6 Juli 2012 så var jag hos mina kusiner och innan jag åkte så hade jag berättat för mamma hur glad jag skulle bli. Trodde inte på det. Såg alla in lägg de gjorde på nyheterna att han skulle komma kände på mig att jag aldrig skulle få se honom. Sen den 6 Juli runt klockan 11 så ringer mamma till mig när jag är hos mina kusiner och säger att hon inte fick tag i några biljeter. Då rasade hela min värld. Men hon var inte klar där, Citerar vad hon sa! "Jag satt inte ens och försökte för det gjorde Miccan (brossans tjej). Hon satt i 40 minuter så du och Johanna (min bästa vän) ska åka till globen den 23 april och ha ståplatser." Jag viste inte vad jag skulle göra i den stunden. Min kusin satt bara och kollade på mig där jag stod med munnen öppen och frågade mamma om det var sant. Hon sa Ja. När jag hade lagt på så ringde jag min kompis och vi båda skrek i telefon. Min kusin bara kollade på mig igen. När jag hade pratat klart med henne så var jag så glad att jag knappt kunde prata med min kusin men det gick till slut så sprang jag runt i deras hus och bara var super glad. Sen dem där många dagarna vi fick vänta blev vi mer och mer taggade hela tiden. Vi kunde sitta och prata om hur konserten skulle bli eller hur glada vi var. Sen kom självaste dagen. Vi åkte på morgonen klockan 9 hem i från då det tar 4 timmar till Stockholm. Vi ställde oss i kön och hade allmänt kul med alla som stod där. När the fooo hade sjungit och vi väntade så var vi så nervösa, glada och mycket mer. Men min kompis kunde inte vänta så hon bara den här "han får komma nu, för annars går jag hem!" Till slut blev nedräckningen och självaste Justin Bieber kommer med sina musikvingar ner flyggande. Där kommer mina tårar. När han inte rörde på sig så såg han så stilla ut så i några sekunder trodde ja ghan var en robbot som dem bara vill att vi ska tro är han och han kommer någon annan väg. Men sen börjar han och röra på sig då kommer det bara mer tårar för att jag ser Justin. Inte bara genom datorn, bilder, mobilen. I verkligheten! Let's go som var det första ordet jag fick höra av hans röst den kvällen ekar fortfarande i mitt huvud. Det var underbart. Sen hade halva konserten gått nästan och han ska sjunga be alright han går på sky liften och den börjar åka över våra huvuden. Det är min favorit låt och det blev bara bättre för just när han var över oss så kollad han ner och blinkade till oss. Där var jag nära på att dö. Sen gick det mot sitt slut som allt gör någon gång och vi skulle lämna globen. Men det vill inte min vän då vi båda är i chock tillstånd. För hon bara "Vill inte, vill se han igen, vill träffa honom." Men tillslut så lämnade vi globen. Men ingen av oss sa något då vi gick från stå platserna tills vi kom till bilden där mina föräldrar väntade. Då började tårarna komma igen och vi båda skrek och skulle berätta varje sak i minsta detalj. I bland när jag ser tillbaka på den dagen så känns det fortfarand overkligt för han är min hjälte, inspiration mitt allt och jag har sätt han liv. Det kan jag inte koppla på något sätt. Får se om jag kan förstå det någon gång!

2014-04-11 @ 23:24:44
Postat av: Lisa

I juni 2012 fick min mamma inte tag på några biljetter. Jag var ledsen så ledsen :(. Nästan varje kväll gick jag in och kollade om det fanns några fler biljetter. Jag gick också in på blocket för att se ifall det fanns några till salu, och det fanns det. Men de var alldeles för dyra och det är ganska riskabelt att bara köpa biljetter så där, de kan ju vara falska. Så månaderna gick jag var ledsen flertal gånger och tänkte på det hela tiden, att jag inte skulle få gå alltså.
I februari 2013 kommer min storasyster hem och säger att Justin ska ha en extrakonsert den 23 April, jag blev såå glad. Den 10 februari kom. Samma tid som biljetterna släpptes hade jag ett jättestort historia prov. Jag kunde inte koncentrera mig. Satt bara och hoppades på att hon skulle få biljetterna.
Jag kommer ihåg att jag hade jätte brottom hem den dagen. Jag hade glömt mobilen hemma så jag visste inte än om mamma hade fått tag på biljetterna. När jag kom hem så var min syrra hemma. Jag var alldeles andfådd och frågade
- Fick hon tag på biljetterna?
- Ja, två stycken, sa hon
Jag och hon började hoppa och jag kommer ihåg att två av mina bästakompisar stog utanför mitt hus och väntade på svar. Jag skrek till dem att jag och min syrra skulle få gå.
Jag ringde sedan direkt min mamma för att kolla att det var sant, och det var det ju såklart. Hon hade tydligen suttit timmar i telefon kö och väntat på att få komma fram. När hon hade gjort det så sa hon att hon ville ha fyra biljetter, men tydligen fanns det inte så många platser på kvar. Så det betyder att vi fick två av de sista biljetterna till hans konsert.
De två månader fram till konserten gick fortare än väntat, och tillslut satt jag och min syrra där på första raden på läktare B9, med jättebra utsikt över scenen. Konserten var fantastisk och jag tänker på den varje dag. Jag tänker ofta på hur otroligt nära vi kom honom när han var uppe i den dära ställningen och sjöng Fall. Bara tanken på att han förmodligen sett mig också gör mig varm i hela kroppen..<3
Konserten var fantastisk och jag tänker på den varje dag.
Lova att berätta så fort ni vet någonting om han kommer tillbaka :)
Hoppas då också att de beliebers som inte fick se honom, får en ny chans.<3

2014-04-12 @ 09:54:46
Postat av: Linnea

Jag var bortrest när biljetterna släpptes, och sen fick jag höra att min kompis inte köpt biljetter åt mig. Jag tjatade på pappa att leta efter biljetter och han stog och köade på ticnet länge för att få biljetter till extra konserterna, men fick aldrig tag på biljetter och pappa ville inte köpa via blocket. En vecka innan konserten efter låååångt tjat hittade vi en andrahandsförsäljare som vi köpte biljetter hos. Vi hade dock ingen aning om vi skulle kunna komma in, då vi inte visste om det var äkta biljetter. Fast vi chansade.

På kvällen i bilen på väg mot konserten tillsammans med min kompis så lyssnade vi på Justins musik, det var så vi laddade upp.
Jag gick 24 april, vilket var den bästa dagen i mitt liv!

2014-04-12 @ 14:36:13
Postat av: Saga

Fick Golden Circle till den 22 en vecka innan konserten. Bästa dagen i mitt liv hittills ;)

2014-04-13 @ 07:55:37

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: