Category: Övrigt | 2014-04-22 | 15:14:00

Matildas- Bieber experience

Det började våren 2012 när Justin var med i en intervju och sa att han skulle komma till Sverige på sin nästa turné. Sommaren 2012 var det blandade känslor av både glädje men också nervositet, skulle jag få biljett till att se min största idol? När jag fick reda på att Justin skulle komma köade jag tillsammans med några vänner utanför ticknet i flera dygn varje biljettsläpp. I slutändan fick jag 2 biljetter. En Diamond VIP (golden circle) till 22a och en läktare A till 23dje. Blev så glad!
 
Den 22a tog jag, min syster, mamma och kompis bilen från Örebro till Stockholm. Vi var så taggade och spelade Justin i bilen hela vägen dit. VI kom äntligen fram till Globen och vi gick in på Globen hotellet och checkade in. Jag var så nervös hela tiden..  Sedan gick vi runt lite i globenområdet och de spelades Justin musik överallt. Stämningen var på topp. Vi åt mat och gjorde oss iordning för konserten. Sedan gick vi ut och letade efter våran ingång. Vi var säkra på att kön skulle vara jättlång men den var kort eftersom det var VIP- ingång. Vi stod där i  ett par timmar. Jag var så nervös och spänd men trots det kändes det ändå inte som att jag skulle få se Justin om några timmar. Sedan gick vi in. Jag hade aldrig varit i globen förut och trodde det skulle vara mycket större än det var. Jag insåg då hur nära vi egentligen skulle vara Justin.
Vi gick ner till scenen och var hur nära som helst då vi hade golden cirlce (längs fram). Vi väntade och väntade i ca 3 timmar när tillslut nedräkningen började och arenan fylldes skrik och det stod 00:00 på storbildsskärmen. Visste inte vart jag skulle ta vägen. 
Justin kom flygandes ut på vingarna och jag kunde inte förstå att det var han, kommer ihåg att det ända jag sa var: Omg, omg, omg haha. Han är bara en person man ser på youtube, som man läser om, som man lyssnar på, och ser på bilder. Men att han faktiskt fanns på riktigt rakt framför mina ögon var en omöjlig tanke. Han var så nära och så perket. Hela konserten var så underbar, den var så bra. Han var så nära mig hela tiden, och hela stämningen, det var så sjukt. Går inte att beskriva med ord.
 
Mina egentagna bilder från 22/4. Någon mer som var i golden circle den dagen?
 
Efter konserten gick vi tillbaka till hotellet och försökte smälta allting, men det gick inte, jag förstod fortfarande ingenting så jag grät inte eller något. Jag tänkte typ: Vad coolt att jag sett honom.
Nästa morgon var vi runt globen hela dagen och tänkte att vi kanske skulle se någon i Justins crew. Men sen httade vi bakom globen alla bussarna och scenarbetare. Vi pratade med en av busschauför och inne i bussen var alla dansare och så pratade vi med en scenarbetare. 
 
Nästa konsert närmade sig och det kändes så bra att jag skulle få uppleva samma sak en gång till. Denna gång var vi på läktare A långsida precis brevis scenen. Det var nära det också! Vi såg jättebra hela konserten men denna gången var det på ett annat sätt. Det kändes fortfarande overkligt men samtidigt började jag inse att han faktiskt var där. Det var så fint när han åkte runt och sjungde be alright och fall och ´kom mitt framför mig, det var det bästa denna konsert. Jag hoppade och jag vinkade. Men sedan när han uppträde Baby visste jag att det var verkligen sista minuterna jag skulle få se homom på kanske flera år. Den känslan var den värsta någonsin. När han åkte ner under scenen på slutet och jag såg honom försvinna. Då brast det. Då visste jag att det var slut.
Kanske inte syns så bra men det var i alla fall under Be alright och Fall 23/4. 
 
Att jag på två korta dagar hade fått uppleva det bästa som någonsin hänt mig. Att jag hade fått sett min största idol och världens finaste Jusitn bara någon meter framför mig. Det är för bra för att vara sant. Det var i alla fall de två bästa dagarna i hela mitt liv. Skulle göra vad som helst för att uppleva det igen. Älskar Justin så mycket!
 
 
 
 
 
 
Postat av: Amanda

Jag stod i golden cirkle exakt ett år sen idag :) Alltså 22:e

2014-04-22 @ 21:52:28
URL: http://amandalekman.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: