Category: News! | 2014-04-24 | 17:04:10

Justin besöker Yasukuni Shrine (23 April)

 
Igår besökte Justin templet Yasukuni Shrine under sin vistelse i Japan. Det är en plats för att hedra alla de bortgångna från andra världskriget. Justin postade en bild på instagram samt twitter när han står vid platsen och bad. Detta väckte många starka känslor bland japanska och kinesiska fans. Ett kinesiskt fan skrev till Justin på twitter
 
"Du sårar dina kinesiska fans Bieber! Snälla radera denna bilden... Det är någonting politiskt mellan Kina och Japan. Jag tror fortfarande att du är en bra kille Bieber. Så om du inte vill förlora dina kinesiska fans. Snälla!"
 
Justin raderade bilden och la sedan upp en ny bild där han bad om ursäkt till sina kinesiska och japanska fans.
 
"När jag var i Japan bad jag min chaufför att köra åt sidan då jag såg ett vackert helgedom/tempel. Jag var vilseledd att tro att templet endast var ett ställe att be på. Till alla jag har förolämpat så är jag extremt ledsen. Jag älskar Kina och jag älskar Japan."
 
 
 
 
Postat av: Tussan

Jag förstår inte riktigt förklara.

Svar: Hej! Han besökte ett tempel som han trodde bara var ett vanligt tempel. Så han gick dit för att han tyckte att det var fint och tog bilder på när han stod och bad framför det och postade på instagram samt twitter. Det han inte visste var att templet var där för att hedra de fallna i andra världskriget och tydligen tyckte japanska och kinesiska fans att det var kränkande mot deras döda och deras religion. Därför bad det Justin att ta bort bilderna eftersom att de tyckte inte att han tog det seriöst. Därför blev det mycket snack om att han var där och att han inte visade tillräckligt mycket respekt. Jag hoppas att du förstår mer nu. Ta hand om dig!
justindrewbieberswe.blogg.se

2014-04-24 @ 19:45:46

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: