Category: Övrigt | 2013-11-07 | 19:57:13

har du varit på någon konsert?

Jag gissar på att många av de som läser denna bloggen har varit på någon av Justins konserter på Believe tour. Så ni får jätte gärna berätta hur det var och så :) Det kan vara bara någon sak ni vill dela med er av eller hela händelsen. Skulle varit jätte kul och läsa :)
 
Postat av: Maja alvarsson

Jag och mina kompisar lyckades få tag på 8 biljetter till justins konsert i Danmark. Vår lycka gick inte att beskriv när vi äntligen tryckte på köp knappen på tricnets hemsida och vi började räkna ner dagarna. Jag lyckades till och med övertala min pappa att köra oss till Danmark och tillbaka i vår hus buss. Man kan helt klart säga att lyckan var på min sida!
Vi bestämde oss för att köra dagen innan showen för att vara säkra på att få bra platser (Då jag och min bästa kompis hade ståplatser och visste att vi var tvungna att köa).
Till och med resan till arenan är räknade som en utav de bästa stunderna i mitt liv. Vi hade justins låtar på högsta volym. Med huvudena utstickande från fönstrenra sjöng vi med allt vi kunde.
En rolig grej som hände när vi väl var inne i Danmark var att ett gäng ungdomar fick syn på vår buss och fick för sig att det var justins buss och började springa efter den som galningar och kastade in ett armband. När vi väl kom fram till arenan gick vi ut och hälsade på massa andra beliebers som redan hade börjat köa. Då upptäcker jag och min vänn att det har redan börjat bildas en kö utanför vår ingång. Vi går då tillbaka till vår buss och tar ut en madrass och massa kuddar och täcken. Vi var fast beslutna om att vi skulle stå längst fram. Jag och Sanna (min bästavänn) lade oss till rätta framför ingången och försökte sova med tanke på att som skulle hända imorgon så ville man ha mycket energi. När vi nästan precis har somnat får vi ett samtal från våra kompisar som ringer inne i från bussen. När vi svarar hör vi knappt vad dom säger, de var så uppspelta och pratade i mun på varandra. Efter dem hade lugnat ner sig fick dom fram att justins dj skulle spela på en bar i närheten av arenan. Men jag och Sanna kunde ju inte springa runt och leta efter dj tay James (justins dj) vi var ju tvungna att stanna kvar i kön och hålla vår plats. Jag och Sanna lägger oss till rätta igen och hinner precis bara stänga ögonen när vi hör hur ett gäng tjejer springer föri skrikandes. Jag och Sanna kastar en blick åt varandras håll innan vi slänger oss av alla täcken och springer fram till klubben som ligger bredivd vår kö. De skrikande tjejerna stannar i ungefär 2 minuter vid klubben och sen ger de upp och går tillbaka. Jag och Sanna vet inte vad vi väntar på men vi bara står där som frågetecken. Till sist kommer det fram en dansk tjej med brunt hår som frågar vad vi väntar på. Jag och Sanna vet inte vad vi ska svara för vi visste ju inte ens själv. Men till sist får jag fram att vi hörde att justins dj skulle vara i närheten.
Den brunett håriga tjejen bara kollar på mig och säger som om det var ingenting "ja han står där inne och serverar champagne till mig och min kompis"
Jag och Sanna får total hjärtklappning och står helt stumma. Justins dj, justins typ bästa vänn som han umgås med varje dag var kanske 50 meter ifrån oss inne på en klubb vi inte kunde komma in på. Att vara 16 och att försöka komma in på en 18års bar, kanske inte var den lättaste utmaningen. Jag och Sanna berättar att vi är sjukt stora fans och att vi vill verkligen träffa honom. Hon frågar då lika lugnt som hon gjort innan "varför går ni inte in då?" Jag svarar att vi inte är 18 men hon säger att hon kan hjälpa oss in. Jag och Sanna vet inte var vi ska ta vägen vi är så nervösa att vi skaka. Vi sa åt henne att vi skulle till vår buss och byta till mer passande kläder. Jag tror aldrig att jag har sprungit så snabbt i hela mitt liv tillbaka till bussen. Vi bytte om och sminkade oss på 5 minuter och sprang tillbaka till klubben där brunetten vid namn Belinda väntade på oss. Hon sa bara till oss att följa efter henne och det gjorde vi. Det kändes som om man var med i en film, när vi går in på klubben dunkar that power ur högtalarna och 5 sekunder efter står vi bland folkmassan inne på klubben. Belinda pekar på dj taj James som står i VIP båset och dansar. Hon leder oss in i VIP båset och jag och Sanna frågar dj taj James om vi får ta en bild. Han var jätte trevlig och han ställde självklart upp. Vi fick några bilder var och jag och Sanna kände att vi kunde dö lyckliga. När vi hade tagit våra bilder tackde vi honom och Belinda och vi dansade ut på dansgolvet. När klubben var påväg att stänga gick jag och Sanna tillbaka till kön och la oss på madrassen som vi hade tagit ut tidigare. Vi bara låg där helt chockade över vad som hänt. Dagen efter vaknade vi kl 5 på morgonen och gick tillbaka till bussen och fixade oss. Sen var det dags med konserten. Jag och Sanna lyckades komma längst fram såklart och tjejen som blev OLLG (one less lonely girl) stod bredvid mig. Jag var sååååå nära att bli vald! Som ni kanske har märkt är detta helt klart bäst dagen i mitt liv.

2013-11-07 @ 23:11:06
Postat av: Dominique

Har inte tid att berätta allt om den, det finns så mycket härligt att säga <3 Men det var en perfekt dag i alla fall, i Helsingfors i april

2013-11-08 @ 21:17:50
Postat av: Izabelle

Hej, jag och min kompis och min mamma var i Stockholm första konserten det var helt magiskt. MIN PAPPA KÖADE TRE OCH EN HALVTIME SÅ OM INTE HA HADE GJORT DET HADE I NTE JAG FÅT SETT JUSTIN❤️❤️😘😘😘😘och jag bor i Karlstad 💖

Svar: Vad kul Izabelle! Jag (Emilia) bor också i Karlstad. Kram!
justindrewbieberswe.blogg.se

2013-11-09 @ 08:36:26
Postat av: Anonym

Jag och mina kompisar fick biljetter till justins konsert när han var här i Sverige. Vi fick golden circle den 23 april och vi lyckades också få biljetter till den 24 på läktare A.
Golden circle var helt otroligt! Vi hamna längst fram också! När Justin var klar med ett nummer stod han och tittade ut i golden circle publiken och då tittade han rakt in i mina ögon! Det var helt otroligt! Och dan kanter vinkade åt min kompis!
När konserten var slut såg vi tjejen som blev ollg och då gick vi fram till henne och kramade henne (Justin hade ju kramat henne) och jag fick ett blomblad från hennes krans hon hade fått utav Justin. Den var den bästa dagen i mitt liv.

2013-11-09 @ 09:58:49

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: