Category: Intervjuer | 2013-05-02 | 22:30:00

Justins intervju med Gulf news


Justin gjorde nyligen en intervju med Gulf News där han talar om sitt liv och hur han är "bara en vanlig kille".

Önskar du någonsin att du bara var en vanlig kille?
Jag är en vanlig kille.

Tja, inte riktigt...
Du vet, så länge jag tänker för mig själv och alltid återstår ödmjuk, tror jag att jag är en vanlig kille och vet att ingenting kommer att hindra mig från att vara vem jag är, så då kommer det att vara bra.

Hur tror du att du har hållt dig så jordnära?
Jag umgås med de människor som jag växte upp med, du vet, Ryan, min vän, han är alltid utanför rummet.

Bokstavligen eller bildligt?
Båda (skrattar). Han växte upp med mig. Hans pappa var min fotbollstränare när jag var åtta, så jag tror bara att kunna hålla sådana nära människor omkring mig. Jag menar, det är vad som håller mig ödmjuk. Han går överallt med mig.

Vad tror du att du skulle göra om denna karriär inte hade exploderat för dig? Skulle du ha studerat?
Jag vet inte. Liksom, jag var inte bra i skolan, jag var okej i skolan, men jag var inte bra. Det var få A:n, jag fick typ B:n och C:n, så jag var inte riktigt fokuserad. Jag är glad att detta har fungerat (skrattar justin)

Har du en favorit ämne?
Jag gillade matte, jag gillade engelska men nyligen blev matte så hårt att jag hatade matte.

favorit ställe?
Japan.

Någon speciell anledning?
Jag gillar den kulturen och de är mycket, mycket trevligt. Jag gillar hur de bugar och tar av sig skorna när de går till någons hus, det liknar Kanada. I Kanada tar vi av oss skorna när vi går in i hus. I Amerika, går du bara in med dina smutsiga skor över hela mattan.

Du var uppenbarligen uppfostrad väl då.
Ja, jag antar det (skrattar han)

Du är uppenbarligen väldigt romantisk och känslig. Hur lärde du dig att vara bra på de områden i livet vid en sådan ung ålder?
Känslig och romantiskt.... Jag antar att jag växte upp med min mamma, så hon har påverkat mig en hel del, så att växa upp och med din mamma alltid omkring dig, du blir en känslig kille. Så jag tror att det finns upp-och nedgångar till det.

Dina texter är väldigt romantisk. Vilka romantiska saker tycker du om att göra?
Jag tror att de mest romantiska saker att göra för någon är de saker som du spenderar tid på. Som att ha en picknick där du tar med alla grejer som de gillar. Du gör det till något som hon kommer att minnas så hon kan berätta för alla sina vänner. Saker hon kan säga, "Han gjorde detta för mig!" Det är bra.

Tror du att romantik är killens ansvar?
Jag tror det är upp till killen att vara romantisk. Jag tycker det är killens ansvar att ta ut henne. Det kan inte vara tvärtom. Det skulle ta bort min manlighet, jag känner om det skulle hända.

Vad tycker du om den kritik om att unga artister gör covers av kändisar? Det fanns några juridiska saker om det ett par år sedan.
Det är dumt. Jag gjorde alltid covers och om folk inte kan lägga upp videoklipp på sig själva när de sjunger sina favoritlåtar, så det kommer att bli riktigt sorligt. Det är hur jag upptäcktes. Det skulle verkligen suga.

Hur känner du dig när folk har gjort versioner av dina grejer?
Åh, jag älskar You Tubing videos av folk som sjunger mina sånger. Jag tycker det är riktigt söt.

Tränar du mycket? gillar du träning?
Jag gör inte riktigt någonting. Jag är 19, så jag äter en massa skräpmat, [skrattar] och jag skriker och skriker och hoppar en hel del, men när jag är äldre kommer jag vara tvungen att börja ta hand om min kropp, och det är då Jag ska börja träna.

Vilka råd skulle du ge barnen som vill börja i verksamheten?
Jag vill bara säga att de ska kämpa för det, jag vet inte vad jag ska säga mer.

Du har uppnått så mycket professionellt vid en sådan ung ålder, vad är dina personliga mål? Vad vill du uppnå?
Mina personliga mål är förhoppningsvis att jag kommer att kunna vinna en Grammy någon dag. Om inte så spelar det ingen roll, men förhoppningsvis ska jag lyckas med det målet.

Vad gillar du att göra när du är i ett förhållande?
Jag gillar att bara umgås, gå på bio, slappna av.

Jag läste i en tidning att de säger att du är mer inflytelserik än Obama eller Dalai Lama, vilket är ganska otroligt tycker jag. Hur känner du dig när du läser sånt?
Jag tycker det är lite lustigt att tro men jag tror inte det är sant. Jag tror att Obama och Dalai Lama, de är mycket mäktiga människor och om jag kan påverka människor på ett positivt sätt ibland då kommer jag vara lycklig.

Du har kunnat göra en massa bra saker med din berömmelse, som din "It Gets Better Project". Kan du berätta lite om det och hur du kom att delta i den anti-mobbning kampanj?
Du vet, jag tror att mobbning är en sådan fruktansvärd sak eftersom många gånger mobbare har blivit mobbade, så det skapar en kedja så om du är mobbad då kanske du kommer att trakassera någon annan. Jag tror att folk behöver veta om någon mobbar dig, berätta för någon, eller om du är en åskådare se till att berätta för någon. Eftersom du är lika illa som den personen som mobbar eftersom du står och bara  tittar på.

Har du någon erfarenhet förstahandsinformation med denna fråga?
Ja, jag tror att alla har. Det är som, jag har varit mobbad, jag har sett det hända, och det händer så mycket. Jag tror att folk bara måste vara snälla mot varandra, som när du är ung du försöker hitta dig själv, folk tror att det kan få dig att må bra genom att trycka ner någon annan. Ungdomar kan vara taskiga ibland, men jag vill bara uppmana alla att vara snälla mot människor eftersom man aldrig riktigt vet hur mycket den andra personen såras. De kan gå hem och gråta. Vissa människor, de sätter på en mask i skolan och de verkar starka, men inuti dessa människor är verkligen sårade. Så det verkar sorligt för mig.

Du är uppenbarligen oerhört upptagen, Hur skulle en perfekt ledig dag se ut för dig?

En perfekt ledig dag för mig är att bara kunna slappna av och inte arbeta, inget som har något att göra med mitt jobb, att bara kunna slappna av.

Så är det att sova in?
Ja, jag älskar att sova i. Tja, jag sover i allmänhet, även om jag jobbar, jag gör inte saker före 08:00 någonsin, bara om jag måste. Även när jag måste [skrattar].

Vad skulle dina fans bli förvånad över att veta om dig?
Mina fans skulle bli förvånad över att veta att, jag vet inte ... Allt finns redan ute om mig nästan. Jag menar, det finns verkligen inget jag gömmer så de vet ganska mycket om mig, så det är inget egentligen, de saker som de inte vet, vill jag inte att de ska veta, så ja [skrattar justin]. Det är lite roligt.

Hur intresserad är du i mode, och tycker du om del av ditt liv?
Jag gillar mode, jag är inte jätte, jätte intresserad av mode, det är något jag bara gillar att göra, och jag gillar kläder, men jag tar det inte för seriöst.

Så du skulle inte vara intresserad av att ha en egen modekollektion en dag i framtiden?
Nej, jag säger inte det. Det kan hända i framtiden, men det är inte något jag verkligen fokuserar på. Jag är en musiker, så det är vad jag gör först.

Du släppte en linje av nagellack ett par år sedan. Hur kom den idén till?
[Justin skrattar] Vi gjorde det för välgörenhet, vi gjorde också det för mina fans, det är inte riktigt min nagellack linje, den var inspirerad av min musik, så vi har lila never say never och så det var för alla tjejer.

Du var bra på Saturday Night Live nyligen -  är skådespeleri något du vill fortsätta med?
Ja, jag menar jag agerar mycket. Det är något som jag gillar att kunna göra, en karaktär som inte är jag, det är alltid kul.

Vem skulle du vilja spelade dig i en film?
Ingen. Jag vill inte att någon ska spela mig.

Så vilka typer av saker gillar du att göra på fritiden?
Jag gillar att idrotta. Jag är en idrottsman, så jag har spelat sport ända sedan jag var riktigt ung. Jag älskar basket, hockey, fotboll...

Hur hanterar du alla galna fans?

Galna fans? Mina fans är väldigt inspirerande, för att dom är så långlivade och så drivna, är något som jag ska vara nöjd att ha.

När du var i Australien var de tvungna att stänga ner ett köpcentrum eftersom de var oroliga för säkerheten - kommer du ihåg det?

Ja, jag skulle göra något, jag skulle göra ett uppträdande och det fanns så många barn, de var tvungna att stänga ner det. Säkerheten var inte redo för det, och jag försökte tala om för dem att de behövde se till att allt var säkert. De trodde att de hade det, men det hade de inte.

Postat av: Alaa

Jag undrar gillar Justin Bieber att vara kändis

Svar: Det är svårt att säga, eftersom jag har aldrig hört honom svara specifikt på den frågan. Men om jag ska säga ifrån vad jag TROR: Jag tror Justin gillar det till viss del. Han älskar att uppträda och han älskar sitt jobb, att träffa oss Beliebers och att vara så omtyckt. Dock tror jag han kan tycka det är väldigt jobbigt med allt kändiskap och att han inte kan gå ut på gatan utan att paparazzi och en hord av människor samlas och de blir rabalder runt honom. Sen tror jag inte heller att han gillar att det går rykten och att det sägs och skrivs elaka saker om honom. Hoppas du förstår mitt svar, kram!
justindrewbieberswe.blogg.se

2013-08-18 @ 22:10:17
Postat av: Alaa

Tack för svaret men jag har en till fråga vart bfiner justin bieber sej i denna månad jag kan tenka att det är svårt att veta men i dena månad dröver jag veldigt myket om justin bieber så jag vill veta alt om honom

Svar: Jag kan tyvärr inte säga vart Justin befinner sig för tillfället, om han är kvar i Miami eller om han har rest tillbaka till LA eller om han är någon annan stans. Så fort jag vet något läggs det upp. Kram!
justindrewbieberswe.blogg.se

2013-08-18 @ 22:58:09

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: