Category: Novell | 2013-07-28 | 20:31:00

NOVELLEN - DEL 2

Här kommer andra delen av novellen!

Jag lovade er den igår, men hann aldrig lägga upp den. Men här är den!

Hoppas ni gillar den.

 

Har du inte läst den första delen?

Klicka på länken nedan:
http://justindrewbieberswe.blogg.se/2013/july/novell-pusselbiten.html#comment

 

DAGEN EFTER

 

Jag öppnade mina ögon och fick blinka några gånger för att vänja mig vid morgonljuset. Jag försökte röra mig men en arm höll fast mig. För ett ögonblick drabbades jag av panik, men sedan kom jag på vad det var. Justin låg med ansiktet i min nacke och andades tungt. Jag log och tänkte tillbaka på gårdagen. Jag och Justin. Det var vi igen. Christina och Justin. Tillsammans. Jag log om möjligt ännu störreoch tog Justins hand och kysste den. Jag kände hur han log i min nacke och  tog ett djupt andetag.

’’God morgon baby’’ sa han med sin morgonröst som gav mig rysningar längs ryggraden.

’’God morgon hjärtat’’ svarade jag.

’’Har du sovit gott?’’ sa han medan han kysste mig i nacken, och jag kunde inte låta bli att stänga mina ögon i ren njutning.

”Verkligen” När jag tänkte efter så hade jag inte sovit så gott väldigt länge.

Justin fortsatte att kyssa mig i nacken. Små ömma kyssar. Han fortsatte ut på min axel och längs mina skulderblad.

’’Vad ska vi göra idag?’’ frågade han mellan kyssarna.

’’Jag skulle kunna ligga här hela dagen’’ sa jag

Han satte sig upp och tittade på mig.

’’Det är ju så fint väder, Christina! Vi måste göra något’’ sa han retsamt. Jag tog täcket och drog det över huvudet. Justin skrattade åt mig medan han reste sig ur sängen och tog på sig ett par shorts.

’’Jag går ner och börjar med frukosten’’ sa han och kysste mig i pannan.

 

En halvtimme senare satt jag vid Justins köksbord. Jag fick anstränga mig för att se pigg ut och kände en tryckande huvudvärk.

’’Du tog mitt finaste linne ser jag’’ sa Justin med ett bländvitt leende medan han serverade mig en pannkaka. Jag tittade ner på linnet. Det såg nästan humoristiskt ut, så stort som det var. Jag fnissade till och tittade upp på Justin. Han kollade beundrande på mig och gav mig en kyss på kinden. ’’Du är vacker vad du än tar på dig, det är ganska imponerande’’.

Jag tittade på Justin när han satt och åt. Han hade morgonfrisyr, men han såg lika bra ut för det. Jag tittade ner på hans armar, hans tatueringar. Alla var så välgjorda. Jag studerade hans senaste, ett öga i armvecket. När jag hade tittat på den för länge blev det nästan läskigt, det kändes som att det tittade tillbaka.

’’Vad tänker du på?’’ Justin avbröt mig från mina tankar och såg ner på sitt senaste tillskott på vänsterarmen. ’’Tittar du på mammas öga? Gillar du den?’’

’’Ja, verkligen. Är det Patties?’’ frågade jag. ’’Den är verkligen dekorativ.’’

Justin skrattade till. ’’Ja, är en dekorativ tatuering positivt?’’

’’Ja, det är det’’ skrattade jag tillbaka.

’’Så bra. Jag tänkte duscha, ska du med?’’

’’Nej, det behövs inte. Jag måste rida ikväll så jag duschar då’’

Justin tittade besviket tillbaka. Jag skrattade åt honom och räckte ut tungan. Han reste sig från bordet och ställde undan disken.

 

Justin gick upp till sitt rum,  jag var just på väg efter honom när jag  avbröts av ett  sms. Det var från Claire.

*ÄR ALLT OKEJ MED DIG?*

Jag skulle precis  skriva ett svar hörde jag ett ljud. Det lät nästan som att någon pratade. Var det Justin? Jag gick upp på övervåningen och ju närmare Justins toalett jag kom förstod jag. Justin stod och sjöng.

 

Öppna länken nedan:

*http://a.tumblr.com/tumblr_mg1e3gUiDL1rzyrz5o1.mp3*

 

Han röst liknade en ängels. Den var len som silke och den gjorde mig alldeles varm. Vartenda hårstrå på min kropp reste sig. Den var så vacker. Jag satte mig i hans säng och försvann bort i hans röst. Vem kunde ana att han hade en sådan röst. Visst, jag hade ju hört han sjunga lite grann och att han hade potential, men inte så här. Rösten var fantastisk.

Några minuter senare kom Justin ut ur duschen med handuken löst knuten runt höften. Han var så jäkla sexig. Han tittade på mig med en förvånad men självgod blick.

’’Och vad är det med dig då?’’ retades han. Han visste mycket väl att han såg bra ut.

’’Ingenting, tyckte handduken hängde lite snett bara’’ retades jag tillbaka. Han log sitt busigaste leende. ’’Du borde göra något med den där rösten, Justin’’.

Han stannade upp mitt i letandet av rena kläder och tittade allvarligt men generat på mig. ‘’Hörde du mig?’’

‘’Hur skulle jag kunna undgå att inte höra. Det lät helt otroligt’’.

Justin fnös och skakade på huvudet och gick in i badrummet igen. Han började borsta tänderna. ’’Ska du sitta där hela dagen eller?’’ Jag hörde att han var irriterad.

Jag reste mig ur sängen och gick till honom. Jag orkade inte konfrontera honom och fråga varför han reagerade som han gjorde. ’’God tandkräm’’ sa jag för att bryta tystnaden.

Han fnissade till. ”Visst”. Han förstod vad jag gjorde. Han tog tag i mig och vände runt mig så att jag stod mitt emot honom. Jag kollade in i hans stora, bruna rådjursögon och plötsligt bröt han ut i skratt.

’’Vad?!’’ frågade jag. Han skrattade bara ännu mer.

’’Du har tandkräm på hakan’’ lyckades han säga tillslut när han återhämtat sig. Han tittade roat på mig och torkade bort det med tummen. ’’Min prinsessa’’.

 

 

Jag sträckte mig upp och kysste honom.  Han svarade och kysste mig passionerat tillbaka. Han fick igång mig på en gång. Jag tog min hand och drog den igenom hans fuktiga hår.  Han  höll om mig och tryckte mig mot hans bara kropp.  Våra kroppar möttes och man kunde nästan ta på de svallande känslorna vi båda kände.  Plötsligt kände jag hur Justin stelnade till.

‘’Justin, kom hit din fega lilla råtta! Jag ska ha mina grejer, och det är nu!’’

Jag tittade frågande på honom, och  han satte ett finger över munnen. Jag kände ett obehag längs ryggraden, och Justin gick ut ur badrummet. Han drog snabbt på sig ett linne och ett par shorts och gav mig en manöver att vänta.

‘’Justin, vad är det som händer?’’ viskade jag med panik i rösten.

‘’Vänta bara här, jag kommer snart tillbaka’’ viskade han tillbaka samtidigt som han tog upp ett baseball-trä han hade liggandes bakom dörren.  

Han kysste mig på pannan innan jag såg hans rygg försvinna nedför trappan. Jag satt hjälplös kvar i sängen. Vad var det som hände egentligen? För ett ögonblick trodde jag det värsta. Jag visste att Justin hade haft vissa problem en period tidigare i livet, men jag visste också att han hade bättrat sig. Jag ruskade på mig var att skaka bort de obehagliga tankarna. Ingen kunde vilja Justin något ont så här lång tid efteråt. Men varför tog han då med sig baseball-träet? Jag satt som på nålar i vad som kändes som en evighet.

Jag hörde hur det mumlades på nedervåningen. Plötsligt hörde jag ett skrik. Det kom ifrån honom. Det var Justin.  
 
 

Postat av: Elin

Älskar verkligen din novell! kan knappt vänta tills nästa del kommer t :) <3

2013-07-28 @ 21:12:39
Postat av: anonym

det kommer väl en fortsättning??!! :=00000

2013-07-28 @ 21:20:53
Postat av: Karro

Åhhh gud vad bra! Du måste lägga ut nummer 3 snart!

2013-07-28 @ 22:02:02
URL: http://nattstad.se/karriiis
Postat av: Frida

Jag älskar verkligen denna novellen, får mig seriöst att gråta! Meeeer snälla <3

2013-07-29 @ 00:14:28
Postat av: anonym

du MÅSTE göra fler delar, den är sjukt bra! och jaghoppas du släpper nummer 3 snart.:D

2013-07-29 @ 00:51:36
Postat av: Manar

OMG VAAD SPÄNNANDE!!!!!! Det kommer väl en till del????

2013-07-29 @ 07:59:36
URL: http://biebertimez.blogg.se
Postat av: Lovisa:)

MER MER MER MEEEER suuuuuperbra, bästa någonsin:D
När kommer del 3??:)))

2013-07-29 @ 13:33:13
Postat av: jag

Längtar så sjukt mycket till nästa del kommer upp

2013-07-29 @ 16:42:13

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: