Category: News! | 2012-05-18 | 16:28:31

Scooter samarbetar med UMG



Universal Music Group (UMG) har meddelat om ett brett omfattande avtal med artistmanagern Scooter Braun och hans rekorderliga skolpojke. Scooter är för närvarande involverad i tre singlar som har varit i Top Tio på Billboards Hot 100 under de senaste fem veckorna: Bieber's Boyfriend, Call Me Maybe av Carly Rae Jepsen och Glad You Came av The Wanted.
Som en del av avtalet kommer UMG investera och distribuera över hela världen och Scooter kommer att fungera som en Creative Konsult till UMGordförande/vd Lucian Grainge.
Scooter berättar till LA Times:
"Som en ung man söker du alltid efter mer än bara en affär utan också bra mentorer. Lucian [UMG Chairmain] har erbjudit mig både möjligheten att arbeta med ett fantastiskt företag med fantastiska resurser, och ännu mer - möjligheten att lära mig av hans stora mängder av kunskap, efter någon som har varit inom branschen så länge."
"Lucian ser inte bara på verksamheten som en i musikbranschen, men som ett världsomspännande multimedia företag. Han har tillåtit mig att vara så kreativa som jag vill med mina artister så att vi kan bygga för den kommande framtiden."
Scooter började sin karriär som en parti promotör och belånade hans framgångar i en marknadsposition på So So Def Records, som arbetade för Jermaine Dupri på University i Atlanta. Han upptäckte Asher Roth på MySpace, och vid 25, upptäckte han sedan 13-åriga Justin Bieber och lanserade honom som sin megastar.
- JustinBieberZone
Universal Music Group (UMG) har meddelat om ett brett omfattande avtal med artistmanagern Scooter Braun och hans rekorderliga skolpojke. Scooter är för närvarande involverad i tre singlar som har varit i Top Tio på Billboards Hot 100 under de senaste fem veckorna: Bieber's Boyfriend, Call Me Maybe av Carly Rae Jepsen och Glad You Came av The Wanted.

Som en del av avtalet kommer UMG investera och distribuera över hela världen och Scooter kommer att fungera som en Creative Konsult till UMGordförande/vd Lucian Grainge.

Scooter berättar till LA Times:
"Som en ung man söker du alltid efter mer än bara en affär utan också bra mentorer. Lucian [UMG Chairmain] har erbjudit mig både möjligheten att arbeta med ett fantastiskt företag med fantastiska resurser, och ännu mer - möjligheten att lära mig av hans stora mängder av kunskap, efter någon som har varit inom branschen så länge."

"Lucian ser inte bara på verksamheten som en i musikbranschen, men som ett världsomspännande multimedia företag. Han har tillåtit mig att vara så kreativa som jag vill med mina artister så att vi kan bygga för den kommande framtiden."

Scooter började sin karriär som en parti promotör och belånade hans framgångar i en marknadsposition på So So Def Records, som arbetade för Jermaine Dupri på University i Atlanta. Han upptäckte Asher Roth på MySpace, och vid 25, upptäckte han sedan 13-åriga Justin Bieber och lanserade honom som sin megastar.

- JustinDrewBieber

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: