Category: Intervjuer | 2012-05-12 | 16:41:36

Billboard's intervju med Justin & Usher:


Vad är det roligaste ni två gjort tillsammans?
Justin: Vi kör ofta go-kart. Första gången så bad Usher om den snabbaste bilen så han vann såklart men nästa gång var jag snabb och hann ta den före honom.
På tal om bilar, Justin, du kom hit i en ganska tuff bil.
Justin: Usher och min manager gav mig denna el bil kallad "Fisker" när vi gästade Ellen. Det var sjukt! Jag hade ingen aning om att jag skulle få en bil. Sen skickade jag den till West Cost Customs som pimpade den med lysen under bilen så den ser ut som ett rymdskepp. Jag blir jagad av paparazzi även om jag inte sticker ut, så varför inte se ball ut på köpet!
Vad är det roligaste ni läst om er själva?
Usher: Att Justin hade ett barn-det var skitkul. Det var som om "Billie Jean" historian upprepades. Jag kommer ihåg att jag sa till honom typ "Hörru, jag sa åt dig att vara försiktig!" haha.
Justin: Det galnaste jag hört om Usher var bara för några veckor sen då #RIPUsher trendade på Twitter.
Usher: Och det tyckte du var roligt?
Justin: Ja, för jag visste ju att du inte var död på riktigt.
Usher: Det här är ju nästan mer tragiskt än komiskt..
Ni båda har nyligen tagit risken att föra er musik i en ny riktning. Som en artist, hur orkar ni ta den risken?
Justin: Jag vill inte förlora mina unga fans, men jag vill däremot mogna och utvecklas i musiken. Jag har alltid en fot utanför min bekväma zon, försöker hitta på nya upptäckter. Gör man inte det så kommer folk att tröttna. Att se dom leenden jag ger folk och veta att jag har så stort inflytande på folk när jag uppträder gör att jag vill ge dom det aboslut bästa jag har.
Usher: Det glädjer mig att Justin vet om det där utan att jag berättat det för honom. Man vill verkligen vara säker på att man tar med sig sina gamla fans när man försöker skaffa nya.
Justin, om vi ska prata om din nya singel "Boyfriend" så blandar du hip-hop med rap. Hur fick du den idén?
Justin: Jag vill att folk ska veta att jag är verkligen insatt i musiken. Det var den perfekta första singeln där jag lämnade min bekväma zon samtidigt som jag inte gick för långt.
Är ni förvånade att Justins frisyr fått så mycket uppmärksamhet i media osv?
Usher: Det är ett skämt mellan oss två. Jag kommer ihåg att under en tid skulle Justin aldrig klippa sitt hår, han var så envis.
Såklart så har ni en mentor-relation till varandra men vad har ni lärt från den andra som inte har med jobbet att göra?
Usher: Jag har sagt åt honom att plugga hårt om du vill ha en karriär som stannar.
Justin: Han tar mig tillbaka till Michael Jackson, men även Fred Astaire och alla liknande människor som jag aldrig trodde jag skulle kunna se upp till. Usher sa alltid "Du måste jobba hårt, men också spela hårt. Sträva efter det bästa men glöm inte att ha roligt under tiden"
Usher: Justin vill att allt ska vara perfekt. När hans röst ändrades så var han jätte tuff mot sig själv. Jag såg mig själv i honom då när jag var i hans ålder, jag förlorade min gamla pojkröst totalt och försökte tvinga mig själv tillbaka till den. Jag sa till honom att "Vad är det värsta som kan hände? Att du går ut dit, gör ditt bästa, och tar en ton fel? Gör den felaktiga tonen till en del av uppträdandet".
Justin: Vad som är så bra med Usher är att jag har en mentor som har vart i branschen för så pass länge och har haft tur i allt han gör. Han har gjort misstag men han har även lärt från dom så han berättar för mig vad jag kan göra och vad jag inte kan göra.
Ni har haft några låtar tillsammans förut, kommer det finnas några duetter på det nya albumet?
Justin: Japp.
Usher, kan du säga att du blir inspirerad av Justin?
Usher: Han får mig att känna mig gammal! När han är omkring mig så gör han alltid narr av mig, tillexempel att jag har en ful mobil eller hur segt jag skriver på datorn.
Justin: Han visste inte ens vad iChat var!
Usher: Fast jag älskar det. Han håller även mig nere på marken. Det enda jag ser i honom är passion och viljan att utvecklas och att göra bra musik. När Justin är glad eller ledsen så vill jag kunna vara den människa han kan vända sig vad som än har hänt. "Vare sig världen sjunger dina låtar eller inte, så har du en bror som följer med i beatet". Allt bra i livet uppnår du på grund av stöd. Han har haft mitt stöd sen dag 1 och det kommer han alltid att ha.
Vad är det roligaste ni två gjort tillsammans?

Justin: Vi kör ofta go-kart. Första gången så bad Usher om den snabbaste bilen så han vann såklart men nästa gång var jag snabb och hann ta den före honom.

På tal om bilar, Justin, du kom hit i en ganska tuff bil.

Justin: Usher och min manager gav mig denna el bil kallad "Fisker" när vi gästade Ellen. Det var sjukt! Jag hade ingen aning om att jag skulle få en bil. Sen skickade jag den till West Cost Customs som pimpade den med lysen under bilen så den ser ut som ett rymdskepp. Jag blir jagad av paparazzi även om jag inte sticker ut, så varför inte se ball ut på köpet!

Vad är det roligaste ni läst om er själva?

Usher: Att Justin hade ett barn-det var skitkul. Det var som om "Billie Jean" historian upprepades. Jag kommer ihåg att jag sa till honom typ "Hörru, jag sa åt dig att vara försiktig!" haha.

Justin: Det galnaste jag hört om Usher var bara för några veckor sen då #RIPUsher trendade på Twitter.

Usher: Och det tyckte du var roligt?

Justin: Ja, för jag visste ju att du inte var död på riktigt.

Usher: Det här är ju nästan mer tragiskt än komiskt..

Ni båda har nyligen tagit risken att föra er musik i en ny riktning. Som en artist, hur orkar ni ta den risken?

Justin: Jag vill inte förlora mina unga fans, men jag vill däremot mogna och utvecklas i musiken. Jag har alltid en fot utanför min bekväma zon, försöker hitta på nya upptäckter. Gör man inte det så kommer folk att tröttna. Att se dom leenden jag ger folk och veta att jag har så stort inflytande på folk när jag uppträder gör att jag vill ge dom det aboslut bästa jag har.

Usher: Det glädjer mig att Justin vet om det där utan att jag berättat det för honom. Man vill verkligen vara säker på att man tar med sig sina gamla fans när man försöker skaffa nya.

Justin, om vi ska prata om din nya singel "Boyfriend" så blandar du hip-hop med rap. Hur fick du den idén?

Justin: Jag vill att folk ska veta att jag är verkligen insatt i musiken. Det var den perfekta första singeln där jag lämnade min bekväma zon samtidigt som jag inte gick för långt.

Är ni förvånade att Justins frisyr fått så mycket uppmärksamhet i media osv?

Usher: Det är ett skämt mellan oss två. Jag kommer ihåg att under en tid skulle Justin aldrig klippa sitt hår, han var så envis.

Såklart så har ni en mentor-relation till varandra men vad har ni lärt från den andra som inte har med jobbet att göra?

Usher: Jag har sagt åt honom att plugga hårt om du vill ha en karriär som stannar.

Justin: Han tar mig tillbaka till Michael Jackson, men även Fred Astaire och alla liknande människor som jag aldrig trodde jag skulle kunna se upp till. Usher sa alltid "Du måste jobba hårt, men också spela hårt. Sträva efter det bästa men glöm inte att ha roligt under tiden"

Usher: Justin vill att allt ska vara perfekt. När hans röst ändrades så var han jätte tuff mot sig själv. Jag såg mig själv i honom då när jag var i hans ålder, jag förlorade min gamla pojkröst totalt och försökte tvinga mig själv tillbaka till den. Jag sa till honom att "Vad är det värsta som kan hände? Att du går ut dit, gör ditt bästa, och tar en ton fel? Gör den felaktiga tonen till en del av uppträdandet".

Justin: Vad som är så bra med Usher är att jag har en mentor som har vart i branschen för så pass länge och har haft tur i allt han gör. Han har gjort misstag men han har även lärt från dom så han berättar för mig vad jag kan göra och vad jag inte kan göra.

Ni har haft några låtar tillsammans förut, kommer det finnas några duetter på det nya albumet?

Justin: Japp.

Usher, kan du säga att du blir inspirerad av Justin?

Usher: Han får mig att känna mig gammal! När han är omkring mig så gör han alltid narr av mig, tillexempel att jag har en ful mobil eller hur segt jag skriver på datorn.

Justin: Han visste inte ens vad iChat var!

Usher: Fast jag älskar det. Han håller även mig nere på marken. Det enda jag ser i honom är passion och viljan att utvecklas och att göra bra musik. När Justin är glad eller ledsen så vill jag kunna vara den människa han kan vända sig vad som än har hänt. "Vare sig världen sjunger dina låtar eller inte, så har du en bror som följer med i beatet". Allt bra i livet uppnår du på grund av stöd. Han har haft mitt stöd sen dag 1 och det kommer han alltid att ha.
Källa

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: