Category: News! | 2012-06-24 | 23:16:28

Vad hatarna hatar? Jag tror dem hatar iden av mig


Bruce Dale, en 67 årig pensionerad arbetare från en liten stad i Kanada, berättar om sitt barnbarn.
 
"Han var en bra unge - men han var en pojke! Han tänje alltid på gränserna. Det spelade ingen roll om vad - om han började med ishockey, pressade han alltid sig själv
till gränsen, till punkten där man var besatt. Fotboll var likadant. Han och jag reste över hela Ontario för att spela Hockey och fotboll. Det var kul - en del av min 
erfarenhet också!"

"Och sen flyttade han till Atlanta, han hade inget att göra det första året. Tillslut sa hans mamma 'Vi måste få honom att göra någonting...' Så hon sa till hans manager
att hitta ett Hockey team till honom. Och det gjorde dem. Han spelade med den - och som vanligt, gillar han att vara bra, ha ha ha. Allt som han gör vill han vara bäst på.
Och han pressar sig till gränsen till han är där."

Fråga honom vart ifrån denna lilla nybörjare etik kan ha kommit ifrån, och Dale rycker på axlarna. "Sen han var liten har alltid pressat sig själv." Upprepar han. 
"Han är inte en kille som behövde bli pressad av någon annan. Han är så hyper att han kan driva sig själv."
 
Justin Bieber's pappa, Jeremy, däremot tänker för en sekund när jag frågar om vilken ålder han först började lägga märke till hans egna sons talanger som kanske var lite ovanliga.
"Runt 3." Bestämmer han. "Det var så han började spela trummor, recitera böcker och Bibeln. Så han var speciell från början - han kunde läsa väldigt tidigt.
Och recitera saker (räkna upp) - hans minne är otroligt."

"Jag har älskat musik så länge jag kan minnas." Säger Justin Bieber till mig. "Att vara i kyrkan vid ung ålder jag brukade gåå till trummorna och titta på trummisen.
Min mamma kunde se att jag verkligen gillade det, så hon nästan främjade det... bara hjälpte mig..." Säger han.

Han må vara dem mest igenkännbara, mest kända tonåringen i hela världen, och en smart en att skapa. (Musik, image, hår och ögonbryn).
Men han är fortfarande en tonåring. Det händer att Bieber får tunghäfta, repetivt. Även med 8 miljoner album sålda och sammanlagt 2,7 biljoner Youtube visningar
kan inte hjälpa dig med det. Även ett omslag på Forbes business magazine - han tjänade 108 miljoner dollar de senaste två åren sammalagt, 
enligt vad dem publicerade - kommer inte få dig mogen snabbare än tänkt.

Hans mamma, Pattie Mallette, en singel mamma sen hon och Jeremy separerade när Bieber bara var ett spädbarn. "...Skulle köpa trummpinnar så jag kunde trumma på golvet."
Fortsätter han. "För att trumpinnar kostade bara, 10 eller 20 dollar, så hon hade råd med det. Dock hade hon inte råd med ett trumset."

Efter hans hem gjorda videor - den soul fulla ungdomen från Kanada, gör covers av R&B och pop hits - blev Youtubes senastion under 2008.
Mallette fick floder av erbjudanden från nöjesvärlden. tydligen med Guds hjälp, bestämde hon sig för att hon gillade Scott "Scooter" Braun.
Och så, på den unga amerikanska entrepenörens begäran, förflyttade hon sin 14-åriga son från Atlanta.
 
"Min mamma gjorde vad hon kunde för att motivera mig." Kommer Bieber ihåg från sina tidigare år. "Hon tog med sig vänner som spelade trummor för att visa mig saker.
Hon var alltid väldigt stödjande för det jag älskade att göra."

Skulle han säga att han hade en lycklig barndom? "Ja, absolut. Jag fick en erfarenhet av att ha mycket pengar men också av att vara fattig. Jag skulle anse att
jag var fattig förut. Jag fick nästan aldrig nya kläder, och när jag väl fick det, så var det som, mina morföräldar som hjälpte till så mycket de kunde.
Jag känner att det verkligen hjälper mig idag. Speciellt med mina pengar - Jag ser verkligen betydelsen i pengarna. När jag gick till resturanger med min mamma
var jag tvungen att läsa igenom menyn försiktigt - Jag kunde inte beställa drycker som var alldeles för dyra, jag tog bara vatten. Jag och min mamma fick dela
på ett mål eftersom att vi inte hade råd med två."
 
Klicka HÄR för att läsa hela atikeln.
-justindrewbieber

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: