Category: Övrigt | 2011-10-08 | 13:01:16
Ett företag förlorade $100.000 på grund av att Justin klippte sitt hår
När Justin bestämde sig för att ändra hans frisyr i februari 2011, var Jay Foreman inte glad alls. Grundaren av leksakstillverkaren Bridge Direct, uppskattar att Justins liten förändring kostnad Foreman bolag att förlora pengar, runt $ 100.000.
Förman satt vid sitt skrivbord när han hörde skrik från hans medarbetare. De hade precis lärt sig att Justin hade förändrat hans varumärke frisyr, vilket gör företaget heta säljande sortiment av dockor föråldrad. Bolaget hade redan börjat tillverka en ny omgång av dockor med Justin ursprungliga lurvig frisyr.
"Jag fick alla i ett konferensrum och vi tittade på några bilder. Vi var inte riktigt vad han hade gjort. Sedan det blev uppenbart att hans varumärke var borta. "Sade han.
Foreman säger att det inte fanns någonting han kunde göra vid den punkten, eftersom dockorna har redan gjorts. Men under dockor andra åket, beslöt han att ändra sin frisyr för att återspegla deras verkliga inspiration. Flytten, han uppskattar, kostnad sin verksamhet runt $ 100.000. Men Foreman är inte bitter. Han säger att det är dessa risker när du gör produkter baserade på en kändis. / / Källa: CNN
När Justin bestämde sig för att ändra hans frisyr i februari 2011, var Jay Foreman inte glad alls. Grundaren av leksakstillverkaren Bridge Direct, Justins lilla förändring kostnad Foremans bolag runt $ 100.000.
Foreman satt vid sitt skrivbord när han hörde skrik från hans medarbetare.
De hade precis fått reda på att Justin hade förändrat hans varumärkes frisyr, vilket gör företagets heta-säljande sortiment av dockor föråldrad.
Bolaget hade redan börjat tillverka en ny omgång av dockor med Justin ursprungliga frisyr.
"Jag samla alla i ett konferensrum och vi tittade på några bilder.
Vi visste inte riktigt vad han hade gjort.
Sedan det blev det uppenbart att hans varumärke var borta. "Sade han.
Foreman sa att det inte fanns någonting han kunde göra vid den här punkten, eftersom dockorna har redan gjorts. Men sedan beslöt han sig för att ändra frisyren för att återspegla deras verkliga inspiration.
Flytten, han uppskattar, kostnade sin verksamhet runt $100.000.
Men Foreman är inte bitter.
Han sa att det är dessa risker man får ta när man gör produkter baserade på en kändis.
//Källa: CNN
Postat av: Bella
Hej! Förlåt för att det tar så lång tid med designen, men ska försöka göra färdigt den i helgen! :)