Category: | 2010-11-16 | 16:28:23

justin erkänner : jag har lite ADD

Innan jag börjar skriva ska jag bara säga att ADD betyder : Attention Deficit Disorder som betyder "Uppmärksamhets och koncentrationssvårigheter" i Sverige kallar vi ju det för ADHD fast då är det även ilska. Justin blir alltså inte arg, men han har lite koncentrationssvårigheter.

Justin diagnoserade sig med Attention Deficit Disorder, och bekände att han kämpar för att fokusera på något i mer än fem minuter åt gången.
Justin Bieber tycker att det är något annorlunda med honom. Visst, han är en fantastisk sångare, begåvad dansare och han är super gullig - men Biebs är övertygad om att han är en av två miljoner tonåringar i USA som lider av ADD.
Den 16-årige, som aldrig har fått diagnosen på villkor, beskriver det som ett "litet fall", men medger att hans skol-handledare som följer med honom på turné har strukturerat lektionerna bara för att tillgodose tillståndet, som får honom att tappa fokus och blir lätt distraherad.
Justin berättarde för brittiska tidningen The Guardian, "Jag har en liten typ av ADD. Den är självutnämnd. "
"Om jag inte förstår något, och jag är uttråkad, är jag inte uppmärksam, så min lärare måste verkligen göra det roligt för mig, säger han. "Varje timme måste hon ge mig  en fem-till 10-minuters rast. Men efter rasten, kommer jag tillbaka och ger allt. Jag ska vara bra. "
Justin diagnoserade sig med Attention Deficit Disorder, och bekände att han kämpar för att fokusera på något i mer än fem minuter åt gången.

Justin Bieber tycker att det är något annorlunda med honom. Visst, han är en fantastisk sångare, begåvad dansare och han är super gullig - men Biebs är övertygad om att han är en av två miljoner tonåringar i USA som lider av ADD.

Den 16-årige, som aldrig har fått diagnosen på villkor, beskriver det som ett "litet fall", men medger att hans skol-handledare som följer med honom på turné har strukturerat lektionerna bara för att tillgodose tillståndet, som får honom att tappa fokus och blir lätt distraherad.

Justin berättarde för brittiska tidningen The Guardian, "Jag har en liten typ av ADD. Den är självutnämnd. "

"Om jag inte förstår något, och jag är uttråkad, är jag inte uppmärksam, så min lärare måste verkligen göra det roligt för mig, säger han. "Varje timme måste hon ge mig  en fem-till 10-minuters rast. Men efter rasten, kommer jag tillbaka och ger allt. Jag ska vara bra. "

creds

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: