Category: | 2010-07-22 | 02:54:21

bieber my world tour hits LA

LOS ANGELES - Nedräkningen startade tidigt på natten för Justin Bieber's utsålda föreställning på Nokia Theatre på tisdag kväll.

Biebers unga fans skrek och viftade med flerfärgade glöd pinnar i luften, medan föräldrarna stoppade bomull bollar i deras öron, smuttade på vin eller text meddelad, till synes omedveten om den växande förväntan med sina barn.

När de två stora skärmarna på vardera sidan om scenen klickade på och meddelade att det var nästan Showtime, var decibelnivån utanför listorna. Fans tog fram sina mobiler och började ta dumma bilder på varandra, viftar med händerna i luften, och ibland sjunger sin favorit Bieber sånger.

När 16-åringen slutligen intog scenen strax före 9 pm, föll han ned från taket i en äggformad apparat. Neon gröna lasrar sköts från scenen, och hans ansikte dök upp på skärmarna.

Bieber tillbringade den närmaste timmen rullande genom ett antal träffar - inklusive "Baby", "One Time", "Love Me", "Favorite Girl" och "One Less Lonely Girl" - alla spår som bidragit till att den kanadensiska heartthrob ett hushålls namn. Bieber sjöng också en liten blandning av klassiska hits, däribland "Wanna Be Start Something" av Michael Jackson och "Walk This Way" med Aerosmith och Run-DMC.

"Jag är så glad att alla kunde göra det i kväll. Jag har de bästa fansen i världen," sa Bieber. "Jag vill göra något för att få dig att le."

Återigen, skrek barnen, som om dem visste att han skulle starta sin låt, "U Smile".

Bieber gjorde flera kostym förändringar, men han höll alltid en New York Yankees keps på huvudet, ta tag i det medan dansa framför och bredvid sin backup dansare.

Den apparat som han först tog sig ner i förändrade former vid ett tillfälle förvandlas till ett hjärta. Det tog Bieber till i luften, som han strummed sin gitarr och log ner kärleksfullt på sina främsat kvinnliga fans.

"Jag ser många vackra tjejer i publiken. Vet du vad? Jag tror att jag behöver få komma lite närmare dig, sade han. Och i kör ropade fansen så unga som tre år gamla och de gamla nog att vara deras far-och morföräldrar och slog händerna omkring i hopp om att komma närmare honom.


bilder från konserten :




    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: