Category: | 2010-10-20 | 22:28:54

Caitlin Beadles om båt olyckan


Ni kanske redan vet Caitlin Beadles som Justin Biebers ex-flickvän och bästa vän. Nu är det dags att möta den verkliga Caitlin - en modig 16-årig flicka Georgien som överlevde en tragisk båtolycka. Efter att ha fått 6.000 stygn i ena benet, som genomgår otaliga operationer och över ett år av hårda sjukgymnastik, Caitlin berättar hennes inspirerande berättelse för första gången till JSYK. Kom tillbaka varje eftermiddag i veckan för att läsa om Caitlin's smärtsamma erfarenheter och ta reda på vad hon lärt sig om livet och styrkan i hennes egna ord.

Jag tittade ner i vattnet och allt jag såg var den röda färgen, precis som i Hajen när hajen rippade någons ben. Jag kunde se mina muskler och hud som flyter på vattnet, och jag sa till mig själv att inte titta på mitt ben men gjorde det ändå. Jag såg mitt ben i princip av och hackat upp. Jag såg mina ben och varje liten detalj. Jag tittade upp på mina vänners ansikten i kanoten. De hörde en duns som träffade något och vände sig runt för att se det röda vattnet. De började gråta hysteriskt, skrika, och fick panik. Hela tiden intalade jag mig själv: "Det är okej. Det är bara en dröm. Jag vaknar upp om någon minut. Och om även inte, kan jag använda en av de protetiska benen, eller hur? '

Det var den mest olidlig smärta jag någonsin känt. Föreställ dig någon som sågar bort benet i slow motion. Min bästa kompis pappa, som körde båten, kom tillbaka och hoppade i vattnet så fort de insåg att den slog till mig. Han plockade upp mig och satte mig på Jet Ski, som var ett mirakel i sig eftersom han inte kan lyfta en arm över huvudet på grund av en tidigare skada.

Han tog mig till bryggan och lade mig ner. Jag kunde inte räta benen eller ens kontrollera dem. Jag såg att han fick panik och viskar till sin fru att det inte ser bra ut. Jag kunde se att de inte försöker att skrämma mig. Jag stirrade bara på molnen och önskade att smärtan skulle försvinna. Jag kände att jag blev svagare och svagare, att jag inte kunde hålla ögonen öppna. Jag kände mig yr, och att alla var suddiga och i slow motion. Så mycket som jag ville sluta mina ögon, kunde jag inte. De gjorde så jag pratade så jag skulle stanna medveten eftersom jag höll på att förlora så mycket blod av varje sekund. Inte mycket längre och jag skulle inte ha något blod kvar - skulle jag vara död.

Min bästa vän stod över mig, höll mig och borsta mitt hår bort från mitt ansikte. Hon bad, berättade att inte ge upp, och säger att jag var tvungen att stanna med henne. Jag såg på mina andra vänners ansikten - som bad och grät i en cirkel - vetskapen att det fanns en god chans att det skulle bli den sista gången jag såg dem. Jag trodde jag skulle dö, men jag var tvungen att hålla på dem eftersom jag inte vill att de ska se mig dö.

Det kändes som vi väntade på ambulansen i timmar. Min kompis föräldrar lindade benen med handdukar och la massor av press på dem för att stoppa blödningen. Jag hörde sirenerna komma närmare och närmare. Jag var rädd - rädd att de skulle åsamka ännu mer smärta på mig. Jag antar att jag inte borde ha tittat på alla dessa ER och House episoder.

Eftersom ambulanspersonalen kom springandes mot mig, tog jag händerna och bad: "Sätt mig! Knock (know me out?) ut mig! Snälla, gör så jag sover! " De rusade in mig i ambulansen så vi kunde köra dit en helikopter som väntade. Vägen var en ojämn grusväg fylld med stenar, och det var ren tortyr studsar runt i ryggen.

De fick mig in i helikoptern, men det tog riktigt lång tid att lämna, eftersom de inte kunde räta ut mina ben.
De slutade med att få slut på gas och fick ta mig till närmaste sjukhus istället, men det sista jag minns var på väg in i helikoptern. Det är för att jag flatlined, vilket innebär att ditt hjärta stannar och du dör. De kunde inte ta mig tillbaka, och faktiskt gav upp och meddelade tid och datum för min död.
gud vad hämskt



Postat av: jasmin

e hon död? ;o

tacksam för svar :)

2010-10-20 @ 23:09:55
Postat av: emmafazic

men usch, jag läste halva och börja nästan gråta, jag läser inte mer, nejfan...

2010-10-21 @ 09:02:48
URL: http://twitter.com/emmafazic
Postat av: nathalie

ush ja, sjukt hemskt!

caitlin är ändå väldigt stark som gått igenom allt detta, kan inte mer än beundra henne, även fast detta va för ett tag sen, så är hon så sjukt stark!

2010-10-21 @ 21:35:33
Postat av: emily

är hon död nu kan någon ge mig ett svar

2011-07-19 @ 16:00:55
Postat av: josefin danielsson

e hon död?

det där lät jävligt hemskt!!!!

2012-03-24 @ 17:18:51
URL: http://sotlil.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är hon död??

2012-06-02 @ 15:35:58
Postat av: Julia

Nej, hon är inte död. Om hon skulle vara död så skulle hon väll inte kunnat berättat allt detta? Och jag följer henne på twitter och hon är aktiv där så JA, hon LEVER och är INTE död.

2012-06-02 @ 17:49:29

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: