Category: News! | 2014-01-24 | 21:08:41

Kontakta media

 Beliebers! Vi hade såklart tänkt stötta Justin så mycket vi bara kan nu när han har det tufft. En stor del som har drivit honom till det här tror vi är media och all skit som de kastar på honom. Människor dömer honom utifrån vad de läser, och det skulle knäcka vilken människa som helst.
 
Så vi hade tänkt att imorgon klockan 14.00 ska så många Beliebers som möjligt kontakta aftonbladet, expressen och så vidare på antingen telefon eller mail och berätta hur vi känner. Att det inte är okej med nätmobbning mot kändisar, och att det aldrig uppmärksammas när i detta fall, Justin, gör något bra. 

Det handlar inte om att försvara allt han har gjort, utan bara försöka stoppa detta. Nu hoppas vi att så många av er hjälper oss med detta, för Justins skull. ♥ Har ni frågor angående imorgon så fråga på, vi vill verkligen att detta ska lyckas.
 
 
Postat av: Anonym

Hur kan man få tag i telefon numret eller mejlen till Aftonbladet. Expressen osv?? :)

Svar: Vi går ut med den infon imorgon. Kram!
justindrewbieberswe.blogg.se

2014-01-24 @ 21:46:55
Postat av: johanna

Om jag vore er skulle jag ha väntat med de några dagar tills glöden lagt sig, dom visa nån kommentar i en video som var riktigt dåligt formulerad och de lät på ab som att dom tyckte att beliebers försvarar allt och säger att han är oskyldig och det ökade bara hatet både mot justin och beliebers. Superbra idé men ett tips är att vänta några dagar :) då hinner ni få med fler också :D

Svar: Vi ska inte försvara något Justin gjort utan bara försöka stoppa mobbningen. Hoppas du är med oss och gör detta, kram!
justindrewbieberswe.blogg.se

2014-01-24 @ 23:46:33
Postat av: rebecca

Väldigt bra intiativ! Ni borde lista artiklar dom skrivit t.ex:

"Mamman gav Bieber antidepressiv medicin"
"Bieber gjorde motstånd när han greps"
"Svenska Johanna: Hetsig stämning runt Bieber i Miami"
"Vart tog den söta lilla pojken vägen?"
"Justin Bieber gripen för rattfylla och olagligt streetrace"
"Biebers penisattak mot Selena Gomez"
"Justin Bieber vägrar ta in på rehab"
"Fann drogskatt hemma hos Bieber"
"Experten: Justin Bieber särbehandlades"

Och etc så att dom ser vilken selektiv propaganda dom bedriver, denna jakt på att skandalisera folk.. Det kommer alltid vara medias koncept. Men desto större anledning att informera om hur oschysst det faktiskt är av dom att parasitera sig på andras motgångar. Lite hycklande faktiskt då jag inte kan tänka mig att någon på redaktionen hade uppskattat samma rubriker i en likvärdig sits. Ifrågasätt också hur pass beprövade deras källor är, när dom t.ex skriver om "penisattacken".. Dom är förmodligen fullt insatta i att dom med största sannolikhet förtalar honom i ett sådant uppslag.

Försök att ge dom lite logiska resonemang för deras vidrigheter och inte bara "låt honom vara han är min idol blablabla", det biter nog inte på dom! Good luck ;)

2014-01-25 @ 00:40:10
Postat av: Anonym

Tycker det är en toppen idé och kommer självklart att vara med och hjälpa till att kontakta media för jag tycker verkligen inte att det är okej att göra så mot Justin! Jag håller med er fullständigt! :)

2014-01-25 @ 00:47:20
Postat av: Anonym

kan nt ni försöka sprida det?

Svar: Vi försöker så mycket vi kan, det vore jättesnällt om även ni läsare försöker hjälpa oss att sprida det, så så många som möjligt får reda på det. Kram!
justindrewbieberswe.blogg.se

2014-01-25 @ 08:37:41
Postat av: Jossan

Jag vill jätte gärna hjälpa till för JUSTIN är mitt allt!! Jag tänkte maila men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva! Vad tänkte ni säga eller skriva till dom? Kram

Svar: Vad roligt att höra!Vi tänkte höra av oss och säga att det inte är okej med mobbning mot en sån ung artist. Det är inte okej att media mobbar någon artist. Tänkte fråga hur säkra deras källor är, hur säkra de är på att allting som de skriver stämmer, eftersom att folk dömer Justin utifrån vad de läser. Även att de ska tänka på att han är en människa på 19 år och det han utsätts för ska ingen behöva gå igenom. Lycka till, kram!
justindrewbieberswe.blogg.se

2014-01-25 @ 11:25:29
Postat av: Johanna

Ni borde nämna att dom ofta använder tmz som källa vilket är värdelöst med tanke på att allt dom skriver oftast är falska rykten. Även att dom aldrig rättar sig sen när något visat sig vara falskt, ena dagen är det rubriken "justin spottade på fansen" som att det är fakta, sen när det visa sig vara falskt är det bara bortblåst och dom skriver inte ut det.

Jag kommer inte kunna kontakta dom för jag jobbar nu 12-21.00 :)

Svar: Tack för tipsen! Kram!
justindrewbieberswe.blogg.se

2014-01-25 @ 11:48:57

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: