Category: News! | 2013-12-20 | 22:51:00

Justin sedd röka på i trailer

Denna videon lades ut för några timmar sedan på Huffington Post.

Vad tror ni Beliebers? 
Är det Justin?




Jag måste bara få skriva av mig angående detta. Kastar ut mig själv till vargarna:
Jag börjar bli orolig för Justin. Jag gillar inte det här. Jag bryr mig inte om allt drama med vilka tjejer han umgås med, om han blir buren av livvakter uppför kinesiska muren, om han pissade i en mopphink, om han var på bordell eller inte och likande. Det är när han påstås göra saker som på sikt är FARLIGA för honom, det är då jag blir rädd. Jag blir rädd för att han ska tappa det. 
Han sa själv i Believe Movie att han har sett det hända, och att han är för smart för att det ska hända honom. Borde han inte vara tillräckligt smart för att veta att det är farligt att röka på? Visst, det är inte lika ''stor grej'' att röka på i USA som det är i Sverige, men det är fortfarande farligt och olagligt. 
Jag KAN INTE hjälpa att bli orolig. Jag litar på honom och att han kan sköta sig själv, men förstår ni hur jag känner?
Jag vet, han är 19 år och han gör ''misstag'' och snesteg, men hur många gånger har vi hört detta nu? Visst, det är inte sanning alla gånger man har hört det heller. Men ni fattar.
Han lovade att han aldrig skulle gör om det, eller hur? Så det kan inte vara han? Det får inte vara han.
Jag tvivlar inte på honom på något sätt, jag blir bara rädd. Vill inte fokusera på negativiteten, men ville dela med mig av detta. Det är mina åsikter och vad jag tycker. Ni kanske tycker annorlunda, fine, gör det.
Jag är så rädd att vi ska förlora honom. 

Postat av: Fel fel du har allt fel

Bra kasta dig till vargarna, vi käkar upp dig. Nästan allt han har gjort har varit försvarbart eller tillochmed roligt. Livvakten som bar honom var uppenbart ett skämt, han gjorde det för att han är kompis med livvakten och inte för att vara divig. När det gäller att röka på låter det som en stor grej när man är yngre, men sanningen är att sjukt många gör det. Framförallt har det absolut inga konsekvenser alls. Fysiskt omöjligt att överdosera på, alkohol är farligare. Skrattade om det han skrev i Anne Franks bok, det är inte honom det är fel på utan fansen som överreagerar. Det måste vara jobbigt att växa upp som kändis, yngre fans som inte börjat dricka kan inte fatta varför han pissar i en hink. Att vara ung och full gör att man gör saker som är helt oförklarliga och det enda felet med det är att hela världen dömer just honom för det. Det enda problemet är att han umgås med fel personer, famewhores för att vara exakt. Videon när han pissar i en hink var tagen av en av hans vänner, när han sjunger naken för sin mormor är bilderna tagna av en vän. Det kommer stories från hans privata liv till media och bilder som uppenbarligen är tagna av någon i hans närhet. Människor vill ha hans pengar och de vill ha hans fame. Alla gör shitty misstag men det är ni som väljer att klandra honom för det istället för att skratta med honom. Samma omogna personer som kallade honom en gay flicka säger istället nu att hans karriär går åt helvete. Håll inte med dem.

Svar: Jag struntar fullständigt i om att han pissade i mopphinken, det han skrev i Anne Franks bok, och det du nämner. DET skrattar jag åt. Och jag vet att det är mycket mer människor som röker på än vad man tror, men jag vill inte att han ska hålla på med sån skit. Det kvittar hur många som än gör det, ingen borde göra det för det. Jag håller med om att media och vissa fans överreagerar om vissa saker, men jag tycker personligen att det är fel att röka på och jag gillar det inte. Det är en egen åsikt och det står jag för, och jag vill inte att Justin ska hålla på med det. Jag kan inte stoppa honom, det är jag väl medveten om, men jag behöver inte stå upp för att han gör det. Jag älskar Justin mer än allt annat, och blir därför orolig när han gör saker som är farligt.
justindrewbieberswe.blogg.se

2013-12-20 @ 23:07:31
Postat av: Anonym

jag håller fullständigt med!! jag har varit orolig för honom ända sen han började även när han inte rökte. jag förstår precis hur du känner!!

2013-12-20 @ 23:54:51
Postat av: Ms bieber

Jag vet precis hur du känner men ärligt talat så tror jag inte att det är Justin. Och desutom är det inte justin som sjöng naken för sin mormor. Han skulle aldrig göra det innan han skulle träffa sina fans om typ 2 minuter han är smartare än så tro mig. Och det är inte justin på den andra klippet för den verkar vara fejk. Justin är smart tro inte på sånt skit. miljoner personer väntar bara på att se Justin falla och ifall han inte gör det så gör dom det åt honom. oroa den inte kram<3

2013-12-20 @ 23:59:12
Postat av: Anonym

Jag har själv varit med i sånna situationer....när man än börjar med det stora skiten så e det fan inte lätt att sluta med det

2013-12-21 @ 00:05:04
Postat av: idk

Asså visst jag bryr mig ärligt talat att han röker.. men innan alla dessa bilder las ut visste jag att han rökte! Asså om han röker weed är det inte farligt.. det är ju inte bra men det är inte farligt på det sättet som allt annat knark är. liksom jag rökte nog weed i förregår. Sen som du säger jag skiter också i om han pissa i en mopphink eller allt det där. sen är jag inte sur för att han röker utan besviken för han lova att han inte skulle göra det igen !! förstår inte varför han vill att vi ska hålla våra löften men att han aldrig kan hålla sina. Sen han kan inte tro att han ska bli behandlad olikt bara för han är Justin Bieber. Eller när han la ut den bilden på instagram när ett fan sa sin åsikt om Justin.. en åsikt som hon hade ganska rätt i, hon menade inget illa med de. hon är ett fan just som oss och bryr sig om justin. Även fast vi ser upp till honom och älskar han så jävla mycket betyder inte det att vi kan sitta som tummen i röven på han. Man behöver ju inte säga värsta elaka sakerna men tycker vi borde få säga våra åsikter om han nu kan göra det!!
Weed är inte farligt som sagt. Men man vet inte vad han röker... sen vi är inte hans mamma. Allt vi kan göra är att acceptera det och säga vad vi tycker sen lämna det. Justin har gjort ett val..ett val att börja knarka och skit. Ett val att svika oss och sen tro att vi ska bara låta han förstöra sig själv?
sen det är klart det är justin som röker i videon. Det var som den första gången han blev fången på bild att ha rökt och alla skyllde på robin bara för att vi inte kunde inse fakta att den 16-åriga killen inte finns mer. Han har växt upp. Sen han säger att han fortfarande är Kidrauhl? Nah shiet! Den kidrauhl jag föll för var inte den som rökte och skit!! Sen han börjar bli som dom andra artisterna typ som Soulja boy och dom andra som är rika och bara tänker '' I'm famous, I've got money and hoes''
Han har slutat bry sig föllständigt.
Jo han har vart i phillipinerna och vart där och hjälp till och massa sånt.. det är tvär bra och jag blir väldigt glad av att höra det eftersom min bästa kompis bor där just nu !! Men det är i alla fall den justin jag föll för.
JAg vet att han inte kan vara den personen som sjunger låtar som 'Baby' eller OLLG ! jag vet att han aldrig kommer kunna bli den personen igen ! men jag vet att Justin är vilsen och vet inte riktigt vem han är just nu !!
MEn kommer älska honom till dagen jag dör för jag är en belieber och äveen fast han bryter sina löften kommer aldrig jag bryta mina

2013-12-21 @ 00:20:32
Postat av: Lågt

sen btw, hur han bettede sig på Believe Movie premiären, asså så beter man sig inte.. Sen han och ryan har vart bästisar sen dom var 6-7 år och nu när justin har fått sina nya ''kompisar'' så lämnar han ryan utanför !! Ryan är en bra kille. Vissa av justin nya ''kompisar'' är verkligen inte fake och många av dom älskar jag fett mycket.. ¨men sen så när pattie kom så betedde han sig värsta schyst och sånt men sen när dom stack så var han tvär dryg och kall.. sen på NSN så såg han ut att vilja vara där på den premiären men nu såg han ut som om han bara ville där ifrån..

2013-12-21 @ 00:32:52
Postat av: hanna

Jag förstår dig helt och jag håller med dig. Sen att vissa beliebers fortfarande försvarar honom så pass extremt är bara dåligt för honom egentligen, det är bättre att visa oro och missnöje än att bara vara okej med allt han gör.

Jag är också orolig, eller kanske inte orolig för jag känner att det redan hänt. Att han röker på stör inte mig, men hans betèende på sistone har varit heeeeeeeelt annorlunda. Det är omöjligt att försvara honom nu, han har i princip gett hatarna bevis på att han kan vara riktigt divig t.ex på premiären. Jag tror det mesta beror på dåligt sällskap! Men också att han är konstant övervakad av media. Det förändrade honom nog på ett negativt sätt, och alla är inte okej med den förändringen det får man respektera :-)

2013-12-21 @ 03:34:38
Postat av: Anonym

Alltså jag förstår precis hur du känner dig! Jag är också väldigt orolig för justin! Att han röker på är inte det som stör mig mest utan det är hans humör. Han har bettet sig jätte konstigt nu på sistone. Te. x när han kissade i mopphinken... Varför!?!? Jag känner inte igen honom!
Men somsagt så kommer han alltid ha sina fáns vid sin sida!!!

2013-12-21 @ 08:17:07
Postat av: supersnoppeN

Röka weed är inte farligt, bara olagligt :P Varför det är olagligt och alkohol är lagligt vet ingen levande person idag. En dum och korkad lag.

Svar: Cannabis är visst farligt. Det sitter i kroppen i upp till 20 år efter man har använt det, och man kan uppleva ett rus i 10 år efter ett bloss. Cannabis KAN göra så att man slutar känna lycka, eftersom om man röker det tillräckligt många gånger slutar dopamin tillverkas i kroppen. Det är då det tyngre drogerna kommer in i bilden. Cannabis kan även ge vem som helst panikattacker. Så jo, weed är farligt och det är av en anledning som det är olagligt. Kram!
justindrewbieberswe.blogg.se

2013-12-21 @ 08:57:25
Postat av: Svar till supersnoppen xD

Alkohol är lagligt för att det har varit lagligt i över tusen år och då har man ibte förbjudit det, men weed har aldrig varit lagligt och det har i te funnits så länge som alkohol. Weed är ibte farligt du blir bara hög sen är det allt

Svar: Cannabis är visst farligt. Det sitter i kroppen i upp till 20 år efter man har använt det, och man kan uppleva ett rus i 10 år efter ett bloss. Cannabis KAN göra så att man slutar känna lycka, eftersom om man röker det tillräckligt många gånger slutar dopamin tillverkas i kroppen. Det är då det tyngre drogerna kommer in i bilden. Cannabis kan även ge vem som helst panikattacker. Så jo, weed är visst farligt, och det är av en anledning som det är olagligt. Kram!
justindrewbieberswe.blogg.se

2013-12-21 @ 09:10:46
Postat av: Anonym

Håller med dig!!!

2013-12-21 @ 09:32:02
Postat av: Anna

Det där beskrev du så jävla bra, känner precis likadant! :'( orolig för min prins..

2013-12-21 @ 09:40:56
Postat av: Anonym

Det där var riktigt bra sagt, kunde inte säga det bättre själv!
Jag är verkligen orolig för Justin. det känns som han glider ifrån sina beliebers.

2013-12-21 @ 09:47:53
Postat av: Anonym

om det är ofarliga saker som han gör så bryr jag mig inte men om det är farliga saker så bryr jag mig för då blir jag orolig jag vill inte missta honom för han är det bästa jag har jag älskar han av hela mitt hjärta han betyder allt för mig han är mitt liv. älskar er blogg

2013-12-21 @ 10:18:59
Postat av: julia

jag känner samma sak ibland. jag är också rädd. och jag tror inte att det finns en ända belieber som inte är det. men jag tror inte att det var han, jag vet inte om ni såg det men en av de som var där stod bakom honom när röken kom upp. så jag tror att det var en av hans kompisar. plus att han har lovat att aldrig göra om det.

2013-12-21 @ 10:43:59
Postat av: Anonym

Asso det visar bara sig att han är feg tycker vi borde säga till honom vad han gör att han ska bete sig liksom på believe premiären när hans mamma inte var där så betedde han sig som en duva sen när hans mamma kmr så leker han schyst osv och att vi beliebers bara ska hålla vårt löfte och inte han är det ite bara för fegt? och den där bilden han la ut när hans fans hade sagt sin åsikt börja hata på henne hon hade helt rätt vi borde visa att det verkligen sårar oss O att vi bryr oss om honom om inte vi visar vad vi tycker så kmr det bli ännu värre och det vill väll nt??jag håller helt och hållet med dig!!😭😭😱😨❤

2013-12-21 @ 11:14:00
Postat av: soffe

håller med dig! Jag är jätte orolig för Justin. Jag vill inte att han ska hända i trubbel igen. Fast jag håller tummarna för att det inte är sant! Han lovade ju!

2013-12-21 @ 11:36:05
Postat av: Karin

Du beskrev just precis som jag känner! jag är hur orolig som helst att han ska fucka upp allt!
Jag blir också jävligt irriterad när folk skriver att röka på INTE är farligt. Det verkar som om ingen längre förstår att det är farligt och många gör det utan att tänka och tror inte alls att det är farligt! Well låt mig berätta att det är det!!!
Jag är på riktigt orolig för Justin, jag vill bara hans bästa och jag hoppas att han nu åker hem till Kanada och spenderar tid med sin familj och försöker hitta sig själv som han sa att han skulle! För just nu känns det som om han håller på att förlora sig själv och det känns som om vi förlorar vår idol! Jag är livrädd att jag ska förlora Justin, han är den som hjälpt mig att tro på mina drömmar och verkligen kämpa för dem! Vore det inte för honom så skulle jag fortfarande tveka, men så fort jag tvekar nu förtiden så hör jag Justins röst i mitt huvud och jag är honom evigt tacksam för det! Min ängel, min hjälte mitt allt!!

2013-12-21 @ 12:04:42
Postat av: supersnoppeN

Att ni skrev att weed sitter i kroppen i 20 år bevisar bara hur enormt okunniga ni är :P Men nu ska vi inte sitta o tjafsa om weed :P

Men bara ett litet tips tills nästa gång, ifall ni nu ska snacka ner något som t.ex. weed se då till att ha kunskaper inom ämnet.

Svar: De säger till och med på riskettan som man går när man ska ta körkort att det sitter i så länge. Men visst, det kanske inte sitter i så länge, men det är fortfarande farligt.
justindrewbieberswe.blogg.se

2013-12-21 @ 13:11:57
Postat av: supersnoppeN

hahaha är folket på riskettan din hemliga källa? Okej du vinner :P

Svar: Det är en källa jag har hört den ifrån. Men jaja, i vilket fall som helst så är cannabis farligt.
justindrewbieberswe.blogg.se

2013-12-21 @ 14:28:07
Postat av: Ebba

Jag håller helt med dig. Jag har också varit orolig för han..men de kunde ju också vart kille brevid han och de kanske va nån i bilen längre bak som rökte. Men hur som helst så litar jag fortfarande på han och jag tro faktiskt inte att de va han men jag förstår hur du känner :)

2013-12-21 @ 16:05:06
Postat av: Rebecca

Ni som säger att Cannabis inte är farligt har ingen aning om vad ni pratar om. Det är en psykoaktiv drog som försämrar hjärnans kognitiva förmågor och som dessutom är en given ingång till ett liv i destruktivitet. Har man passerat en gräns, kommer nästa gräns...

Jag kan mycket väl tänka mig att han röker på och gör saker som andra uppfattar som negativa, antingen är det ingen "biggie" för honom och han hade gjort det oavsett arbetsställning, men det är också förståeligt om han ser det som en flyktväg med tanke på den uppståndelse och övervakning han lever i, både från dedikerade fans och media. Sedan är människan väldigt revolterande i sin natur, och i hans fall, när folk ständigt har bestämda förväntningar om honom eller avbildar honom på ett visst sätt, att han ska vara snäll, engagerad, driven, nykter, trogen, och positiv, kan det få motsatt effekt så att han undermedvetet känner behovet av att utföra handlingar som bevisar att ingen äger honom, att han är sin egen, att han inte vill bli tagen för givet, och att vad han gör är hans ensak för det är off the topic (musiken) etc. Förstår du?

Jag förstår att du blir orolig när du bryr dig om din idol men mitt råd till dig är att inte spekulera för mycket eller dra förhastade slutsatser, eftersom du inte har någon insyn i hans privatliv. Istället för att stötta honom genom att säga "nu får du sluta röka, du har svikit mitt förtroende" så stötta honom genom att säga "jag beundrar dig för att du klarar av att gå igenom detta. Ta hand om dig". Förstå att han inte har samma utgångspunkt som du. Om han banar utför har han redan omgivande människor som försöker ledsaga honom på rätt väg igen, så lita på dem. När utomstående folk ifrågasätter honom är det som att hälla motorbränsle i en bil, för ju hårdare någon försöker få honom att vara på ett visst sätt, desto starkare kommer han markera sitt revir. Han sätter sin tillit till sina fans på ett karriärsmässigt plan, men inte på ett personligt plan. Skulle han göra det, skulle han behöva lyssna och rätta sig efter alla, vilket inte är fysiskt möjligt. Det bästa du kan göra är att behandla Justin som en helt vanlig människa, för det är vad han är. Han lever bara ett annorlunda liv, men desto viktigare att han behandlas vanligt. Kram!

Svar: Är det okej om jag publicerar denna kommentaren i ett eget inlägg? Tyckte den var väldigt bra skrivet. Tack!
justindrewbieberswe.blogg.se

2013-12-21 @ 17:26:53
Postat av: jasmin

Håller helt klart med dig!

2013-12-21 @ 18:49:12
Postat av: Anonym

Jag fattar inte hur vissa människor kan sitta här och skriva att det inte är farligt att röka på!
för det första så försämrar det många förmågor hos folk och man får bland annat svårare att lära sig. För det andra så ökar risken för cancer betydligt mycket + att det förstör ens lungor! tänk om Justin inte kan sjunga normalt igen eller att han inte kan sjunga så länge osv. och dessutom när man väl har börjat blir man mer beroende och "behöver" mer och kanske andra tygre droger som Justin absolut har råd med.
Det ger mycket fler negativa effekter än vad vissa tror.

sen om Justin kar kissat i en skurhink e ju bara kul och han e tonåring och vad gör tonåringar? jo dem har kul. Jag tycker inte att vi ska bli allt för oroliga eftersom Justin har bra människor runt omkring sig som kan hjälpa han men som belieber tycker jag också att man kan vara lite orolig och kanske försöka hjälpa Justin så att han kan må bättre.

det har vart mycket prat om att Justin ska sluta med musik, eller att han ska åka hem till Kanada för att ta en paus på ett år för att finna sig själv och det tycker jag är bra men samtidigt är jag rädd att han inte kommer börja igen, att pausen kommer att vara för alltid.

jag tycker att vissa här ska tänka igenom vad Justin håller på med och stötta han istället för att trycka ner han. Det kan inte vara lätt att växa upp i rampljuset och om man svarar ärligt, vilka stora kändisar har aldrig rökt på? det kanske inte har kommit ut men jag är nästan helt säker på att de flesta har gjort det men det spelar inger roll för det gör inte att det blir mer okej för Justin. Jag skriver inte detta för att jag tycker att Justin är helt dum i huvet för att han har brutit ett löfte, utan för att jag älskar han av hela mitt hjärta och jag vill att han ska må bra vilket han inte verkar göra just nu. Jag vill att beliebers ska stötta han och det gör man också om man är en riktig belieber. man stöttar Justin och man ger aldrig upp.

2013-12-21 @ 23:40:24
Postat av: Anonym

Jag håller absolut med om att man blir lite orolig för Justin när man ser videos och bilder som KANSKE är han och jag vill ju att han ska må bra och inte förstöra allt för sig själv. Samtidigt tycker jag att vissa överdriver lite när de säger tex att han har brytit sitt löfte osv. Tänk er själva att vara 19 år och världskänd, att inte kunna göra någonting utan att det kommer ut i hela världen. Han har en sån stor press på sig utav hela världen och blir dömd av allt och alla. Det är klart att det är svårt att leva ett normalt liv när alla förväntar sig så mycket. Hela världen förväntar sig att han ska vara perfekt, men det kan ingen vara. Vissa människor inser inte hur dumt det egentligen är. Han är en människa, precis som mig och dig! Det är helt omöjligt att leva ett normalt liv när man är i hans situation. Jag kan nästan lova att nästan alla kändisar har rökt någongång eller kanske gör det, så tro inte att det bara är Justin (om han nu gör det). Det är ju självklart att det är farligt och kan påverka negativt, men jag tycker att många beliebers (och även andra) tar det på fel sätt. Istället för att kommentera och säga dåliga saker om det som tex "han har svikit oss" eller "han bryr sig inte om oss länge och han har ändrats" så borde vi faktiskt hjälpa honom ur den här svåra pressen han har. Sen är det ju klart att han har ändrats. Som han säger, han kan inte vara samma 16 åring som ser exakt likadan ut och beter sig på samma sätt. Tänk på er själva, har inte ni förändrats under de senaste åren? Det tror jag att alla gör. Men som jag sa tidigare så borde vi hjälpa och stötta honom ur den här svåra situationen, vi borde istället berätta att vi alltid finns för honom, att vi är stolta över honom, att vi älskar honom så mycket och att vi verkligen bryr oss om honom. Om vi bara fortsätter att acceptera allting, även de lite "dåligare" sakerna som i detta fall rökning så kommer han ju tro att vi inte ens bryr oss honom och att vi inte tycker att det spelar någon roll om han röker eller inte. Alla vi vill ju att han ska må bra och vi bryr oss om honom, då måste vi också visa det och verkligen hjälpa honom. Jag ville verkligen att han ska veta att vi alltid finns och att vi bryr oss så mycket!

Så snälla alla där ute, klaga inte på honom för att han (kanske) röker på, stötta honom ur hans svåra situationer istället och på så sätt kan han själv inse att det är fel. Jag vet att han är en smart kille och han har så många bra människor runt omkring sig som också ser till att han mår bra, så vi får hoppas att han kommer att klara sig vilket jag verkligen hoppas och tror att han kommer att göra! Älskar Justin så himla mycket från hela mitt hjärta och kommer alltid att stötta honom, tills min sista dag. Jag tror på honom, precis som han tror på oss <3

2013-12-22 @ 01:42:04
Postat av: Nora

Jag håller absolut med, han har ändrats de senaste tidena, jag hoppas verkligen att det inte går för långt , min kärlek till han är väldig stor och jag vill inte att den ska förstöras för Något onödigt. Om han engång börjar kommer det inte sluta utan Bara förvärras, dehär gör mej ledsen och jätte orolig!

2013-12-22 @ 11:00:42

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: