Category: Intervjuer | 2011-04-19 | 00:09:41

Intervju med Justins hårstylist om Justin



"Det känns som silke," sa Justins hårstylist Vanessa Price.

För två år sedan tog musikindustrins uppdragsgivare (Foo Fighters, Morrissey, Zooey Deschanel, och Jenny Lewis) henne jobbet till att ta hand om en viss då 15 årige Justin. Men hans hår klipptes av, som var känd över hela världen. Idag, så är Vanessa och Justin Bieber oskiljaktiga: "Du är den enda som får klippa mitt hår," sa Justin till Vanessa. En vecka före sin sjuttonårsdag, var Bieber redo för en förändring, så Vanessa tog till med saxen. "Teenage Angst", förklarar Price, som klippte luggen "till döden", det avslöjar inte bara ett nytt utseende "lämpliga för en ung man i stället av en tonårig pojke," men luggen också avslöjande även pannan. "Världen hade aldrig sett det förut!"

Justin är också beroende av Vanessas smink färdigheter för att täcka en enstaka finne på han. "Han är en tonåring, arbetar han hårt naturligtvis att han får finnar då," säger Vanessa.

 

Justins hår verkar alltid vara på sin plats. Vad är ditt knep?

Vanessas svar: Det handlar om snittet. Klipp inte den riktning håret växer. För snee lugg behöver du klippa som gradvis, det går från längre till kortare, men inte drastiskt. Då är det som att föna. Justins hår är bra, så jag behöver inte använder en borste, jag använder bara mina händer. Tjockare hår behöver en borste för att guida håret på plats.

På Justins lediga dagar när han inte uppträder, stylar han sitt hår själv då?

Vanessas svar: Ja. Han älskar sitt hår, han är mycket stolt över det. Han betalar vansinnigt stor omsorg med detaljer, så han vet hur man gör det snyggt. Det är inte det att han är fåfäng, han blir bara så.

Du verkar inte ha något smink på Justin på speciella ärenden?

Vanessas svar: Jag använder bara lite concealer och puder. Justin har naturligt vackra, långa ögonfransar, så vi behöver inte använda någon mascara-han är genetiskt välsignad med sitt hår.

Sena föreställningar och tidiga morgonar efter en liten sömn. Vad är ditt råd för att hålla huden att huden ser bäst ut?

Vanessas svar:
Den saken som jag marknasför nu, är hydrering, inifrån och ut.
Jag rekommenderar mina kunder att dricka kokosnöt vatten, det är fyllt med elektrolyter men inte socker. Jag älskar också att använda oljor. De är ultramoisturizing och även skrämmande för vissa människor, oljan kommer inte att täppa till porerna. Använd olja på natten och en lätt fuktighetskräm på morgonen. När huden ser bra ut, behöver du mindre smink.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: