Category: Twitter | 2014-06-02 | 08:26:01

Justin ber om ursäkt via twitter

För några dagar sen kom det ut en video på Justin när han var 15 år där han sitter och drar ett rasistiskt skämt. Videon har kommit ut nu och Justin har fått massa skit för detta, en grej som har gjorde för flera år sedan. Justin har insett att det var fel och därför ber han nu om ursäkt på twitter, detta var det han skrev:
"Som ett barn förstod jag inte hur starka vissa ord kunde vara och hur hårt de sårar. Jag trodde det var okej att säga sårande ord och skämt men förstod inte att det inte var kul. Tack till mina vänner och min familj, jag har lärt mig av mina misstag och vuxit upp och bett om ursäkt för mina misstag. Nu har ett misstag från det förflutna kommit upp i allmänheten och jag ber om ursäkt igen för alla som har tagit illa upp. Jag är verkligen ledsen. Jag tar min vänskap med alla människor från olika kulturer väldigt seriöst och jag ber om ursäkt om jag sårat någon med mitt barnsliga misstag. Jag var ett barn då och nu är jag en man som vet mitt ansvar till världen och skulle inte göra om ett sånt misstag igen. Att ignorera finns inte i vår värld så jag hoppas att öppenheten med mina misstag kan hjälpa andra att inte gå igenom dem. Jag tänkte länge på vad jag ville säga men att berätta sanningen är alltid det rätta. För fem år sen begick jag ett onödigt misstag och jag är tacksam till alla nära mig som har hjälpt mig växa upp till en ung man. Och igen... Jag är ledsen."
 
Postat av: Anonym

kan ni inte lägga upp videon?

2014-06-02 @ 11:47:43
Postat av: Anonym

Så jävla bra skrivet av honom men kan ni typ länka videon för jag vill se den eller om ni inte vill lägga upp den på bloggen kan ni väl skicka länken på min mejl? tacksam för svar <3

2014-06-02 @ 19:10:09
Postat av: Tussan

Tycker det är fint och modigt att ståt för det, och ber om ursäkt, jag är själv mörkhyad. Men samtidigt känns som det är onödigt av dom att drar upp det nu.

2014-06-02 @ 22:36:47
Postat av: Komiker

Här är videon: http://www.youtube.com/watch?v=eGPwHkS4SGc

Personligen tycker jag det är en petitess. Jag själv brukar rätt ofta dra etnifierade skämt men jag vägrar att kalla skämten i sig för rasistiska.

Rasism är i grunden någonting väldigt obehagligt där människor betraktas olika utifrån föreställningar om att raser över huvud taget existerar. Ett harmlöst skämt lever sällan upp till en sådan åsyn.

Problemet är att väldigt många är lättkränkta i dag. Jag själv är t.ex. troende kristen, tänkt hur många löpsedlar det hade blivit om varenda raljerande harang i vår nutid om korstågen hade uppmärksammats.

2014-06-02 @ 23:03:19

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: