Category: News! | 2014-01-25 | 23:30:00

Justin Bieber kan vara felaktigt anklagad

Urspårad barnstjärna med drogproblem – eller offer för en poliskomplott? Mystiken kring gripandet av Justin Bieber tätnar. Nu hävdar nyhetssajten TMZ att artisten varken var full eller körde för fort.

 

Popstjärnan Justin Bieber, 19, greps av polis i Miami i veckan. Han anklagas för att ha kört bil påverkad, gjort motstånd mot polisen och för att inte ha ett giltigt körkort.

 

Justin Bieber ska även ha kört ikapp med sin kompis i runt 100 kilometer i timmen på en 50-sträcka, i vad som beskrivs som ett dragrace. Justin Bieber försökte enligt polisen sedan fly platsen utan att lyckas.

– Bieber gjorde lätt motstånd när han greps, säger Miamis polischef Ray Martinez i en teveintervju.
Nu tar historien en ny vändning.

 

"Gud är med oss alla"

Enligt nyhetssajten TMZ har polisen begått en rad graverande fel.

Till att börja med ska Justin Bieber inte ha haft 0,4 promille i blodet, utan 0,14 promille - en bra bit under gränsen för rattfylla i Florida. TMZ anger inga källor för sitt påstående.

 

Vidare ska Justin Bieber inte heller ha kört för fort. TMZ hävdar att de hyrbilar vännerna körde var utrustade med varsin gps som registrerade deras hastighet. Och enligt TMZ låg hastigheten runt 44 kilometer i timmen - alltså under hastighetsbegränsningen på sträckan.

 

Polisen i Miami har inte uttalat sig om anklagelserna.

 

Justin Biebers första uttalande efter incidenten kom på Twitter.
– Var stark, gud är med oss alla, skrev han.

 

-Aftonbladet

 
 
Postat av: Anonym

Jaa, vi gjorde det. Dom går ut med rätt info. Tilsammans är vi starka.

2014-01-26 @ 08:48:05
Postat av: Anonym

Jaa vi gjorde det,äntligen

2014-01-26 @ 10:11:32
Postat av: Johanna

ÄNTLIGEN aftonbladet! Har aldrig förr sett att dom har försökt rätta felaktiga rykten dom lagt ut. Verkligen på tiden!

2014-01-26 @ 10:55:58
Postat av: Emmy

Jag hoppas TMZ har rätt den här gången då skulle jag säga till alla som har sagt så mycket skit på Justin för det som hände i torsdags. :D

Svar: Hoppas vi också, men det känns ju som att dom kan ha rätt nu när dom faktist skriver något positivt om Justin för en gångs skull. Kram!
justindrewbieberswe.blogg.se

2014-01-26 @ 12:58:53
Postat av: Sara

JAG VISSTE DET! Jag hade sett jätte många mäniskor skriva det på Twitter för flera dagar sedan och jag tror faktiskt att det är sant! Jag tror varken att han var full, hade tagit droger, kört för fort eller gjort motstånd mot poliserna. Orsaken till att han blev gripen var att hans körkort hade gått ut och det var bara de där jävla poliserna som ljög ihop en historia som inte var sann! Polisen och all media är verkligen skyldiga Justin en STOR ursäkt! Och ÄNTLIGEN kan Aftonbladet syfta på något bra om Justin, det här har jag väntat på! Vår älskade Justin är en bra person, han är inte som alla andra tror att han är! <3

2014-01-26 @ 15:38:32
Postat av: Justin<3

Skulle inte vi kunna göra likadant med posh? Att alla lämnar en kommentar på ett foto och ber dom att sluta kränka ner han VARJE dag?

2014-01-26 @ 16:21:19
Postat av: Tussan

Jag har funderat fram och tillbaka på det har nu i flera månader. Det jag har kommit fram till är att han kan ha druckit men det kan handlat om att han druckit långt innan och det get utslag då(det är alltid fel att sätta sig bakom ratten och köra om man har druckit). Men det som också är så konstigt är hur vet TMZ att han höll runt 44 och inte 60 sen , men hur vet dom att det är gps i hans bil det måste dom nästan ha kollat efter och att det inte vara 0.4 utan 0.14 . Men när även P4 nöjesnytt på radion ja då började jag fundera på riktigt om det är så att dom avmisstag mätte fel eller hade bråttom så det blev fel. TMZ brukar ju inte vara så postiva mot någon så varför plötsligt skriver dom att det kan vara fel sen aftonbladet som någon sa dom brukar inte ändra på sig eller skriva när dom fått felaktik info. Men jag har läst att han kl 4 på morgonen skulle blockerat trafiken + att han skulle få 4 års fängels det tror jag inte på . Men den här gången verkar det som TMZ kan ha rätt.

2014-04-15 @ 01:01:01

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: