Category: Övrigt | 2014-04-22 | 23:32:37

Isabella - My Bieber Experience

Dagen jag fick reda på att min största idol jag haft i flera år skulle komma till Sverige den var helt obeskrivlig, kunde knappt tro det och kunde inte vänta tills biljetterna skulle släppas.
 
Bara några dagar innan biljetterna skulle släppas så var jag i Italien, och just den dagen som vi skulle åka ifrån där vi bodde, det var den dagen biljetterna skulle släppas. Jag var helt förstörd och var sjukt ledsen över att jag kanske inte skulle få se min idol trotts allt. Men sen så fick jag reda på att man kunde bli medlem på en hemsida och då få en kod så det gick att beställa dagar innan, det gjorde hela min semester och efter vi beställt biljetterna så hoppade jag runt i sängarna av glädje! Jag lyckades senare också få tag på biljetter till den 23e, då hade jag VIP Emerald och den 22a hade jag Golden Circle.
 
Dagen innan konserten så var jag så nervös att jag inte kunde sova, jag skulle lägga mig vid 8 på kvällen för att få lite sömn, men det slutade med att jag var vaken ända tills 2-3 då jag skulle upp. 
Vid 4-halv 5 (på morgonen) så skjutsade mamma upp mig och min kompis till Globen, vi var framme ungefär vid halv 6 och förväntade inte oss så jätte mycket folk men redan då var det en lång kö utanför själva kö:n. 
Under tiden när vi satt och väntade så sjöng alla och lärde känna varandra lite, även fast vi satt och köade i typ 12 timmar så gick det ändå oväntat fort. 
När vakterna ställde sig vid ingången och bad oss att ställa oss upp och göra oss redo, det var verkligen då man visste att det bara var några få timmar kvar tills jag skulle få se min största idol.
När vi blev insläppta så sprang vi fort till garderoben och hängde av oss, sen sprang vi fort ner till Golden Circle och det var verkligen som en chock när jag kom in där, allt bara slog till när jag såg den stora skärmen med en nyckel på, det var då jag insåg allt, jag blev helt tårögd och kunde inte fatta vad som skulle hända. 
 
När det hade gått några timmar och jag börjat bli uttråkad så hände det, musiken small till och på den stora skärmen kom en nedräkning från 10 minuter. Mitt hjärta kunde inte sluta dunka och jag var så nervös. När det bara var en minut så började alla förbereda sig och räkna ner, och när den var på 10 sekunder så skrek alla ner så högt dom kunde. 
 
När Justin sen kom utflygande så kunde jag inte fatta att det var han, det kändes inte verkligt, inte en endaste sekund av konserten kändes verklig, allt kändes bara som en underbar dröm. Det var verkligen dom två bästa dagarna i mitt liv och jag är så glad att jag fick chansen att se han. Jag tänker tillbaka nu och är så avundsjuk på mig själv för ett år sen, skulle göra vad som helst för att få åka tillbaka till tiden och uppleva dom där dagarna igen. 
 
Båda bilderna tagna av mig, den första från första dagen och den andra från andra.
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: