Category: News! | 2014-04-12 | 14:47:00

Intervju med Jessica med Nyheter24

En av våra bloggare Jessica Lövström har blivit intervjuad av Nyheter24 angående Justin och bloggen. Nu kan ni läsa atrikeln med bilder, mer information och videos HÄR, eller också så kan ni läsa den nedan!

Kommentera gärna vad ni tycker om artikeln!

Beliebern Jessica: Han får ta emot mer skit än vad han förtjänar


Vad är det som får fansen att känna så otroligt starkt för popidolen Justin Bieber? För Nyheter24 berättar Beliebern Jessica Lövström om sina tankar kring den kommande rättegången, nya imagen som bad boy och vad hon menar är medias största lögn om idolen.  

För fyra år sedan startades bloggen Justin Drew Bieber SWE av flera fans som ville dela med sig om information kring sin idol, nu 20-åriga, Justin Bieber. Nu drivs den av ett nytt gäng unga tjejer som älskar artisten så mycket att de kallar sig Beliebers, artistens mest hängivna följare. 

De inläggen är mest populära

Det handlar helt enkelt om att berätta det senaste om idolen. 

– Vi skriver det mesta om Justin, både de positiva och negativa nyheterna men vi försöker alltid att fokusera mest på det positiva och inte dra in allt för mycket rykten och drama, till exempel vilka tjejer Justin träffar, berättar 19-åriga Jessica Lövström som är med och driver bloggen.

De inlägg som är mest populära är om vart Justin befinner sig, vad han gör, och om av och på-flickvännen Selena Gomez.

Jessicas egna intresse för artisten började 2010, i samband med artistens genomslag. 

– Det var när jag hörde hans låt "Baby" för första gången. Jag blev ingen Belieber direkt utan jag tyckte bara att han var bra. Året efter såg jag hans film "Never Say Never" och tyckte att han var väldigt duktig. Jag började leta upp mer låtar som han gjort, sen började jag lyssna mer och mer och nu är han nästan den enda jag lyssnar på. 

Drömmen blev snabbt att få träffa eller se artisten live.

– När han äntligen kom till Sverige 2013 såg jag två konserter och det var de bästa konserterna jag har sett. Han var så duktig och bra på att göra show, och att få se han framför mig var helt galet.

Varför tror du många tar så illa upp när det skrivs negativa saker om Justin i media?

– De flesta tycker att han blir orättvist behandlad och att sakerna som står väldigt ofta överdrivs eller är orealistiska. Man vill inte läsa negativt om sin idol i princip hela tiden, och nästan aldrig något positivt när man vet att han gör det också. 

Vad tycker du om den utveckling han har gjort, nu när många beskriver honom som en bad boy?

– Hans utveckling inom musiken tycker jag har varit fantastisk. Det senaste året har han blivit mer personlig vilket jag tycker är viktigt när man ska skriva låtar, så att man inte bara skriver något för att skriva. Till de personer som säger att han är en dålig förebild säger jag för det mesta ingenting. I början blev jag väldigt arg och sa ofta något tillbaka, men jag har lärt mig att det ger absolut ingenting, säger Jessica och fortsätter:

– Om man inte lyssnar på honom eller vet något alls om honom, utan bara läser allt som står i tidningarna så förstår jag att man drar slutsatser om att han är en dålig människa och dålig idol. Jag vet varför jag tycker om Justin så egentligen spelar det ingen roll för mig utom att jag blir ledsen för hans skull, för jag tycker han får ta emot mer skit än vad han förtjänar.

Finns det någon gång du tappat tron eller hoppet om honom?

– Nej. Jag vet att han är en bra människa och därför kan jag bara inte tappa tron om honom. Jag har däremot blivit väldigt orolig när jag har hört vissa grejer, och det är ju endast för att jag bryr mig om honom och vill att han ska må bra, och tanken på att man inte kan göra något är också väldigt jobbig.

Hur känner du inför den stundande rättegången den 11 maj?

– Såklart jobbig. Vem vill att sin idol ska hamna i en rättegång. Jag hoppas allting kring det löser sig och att alla kan släppa det som hänt och gå vidare.

Vilken är, enligt dig medias "största lögn" om Bieber?

– När det stod att han hade spottat på sina fans från en balkong. Hur troligt låter det? Han är människa och artist som älskar sina fans, varför skulle han spotta på de som står nedanför på gatan och vinkar och skriker att de älskar honom? Tänker också på penisbilderna han hade skickat till Selena där hon hade skrivit att han är sjuk i huvudet och behöver hjälp. Några veckor senare umgås dom flera dagar i rad.

Just nu kan Jessica inte föreställa sig en framtid där hon inte är ett lika stort fan som nu. 

– Jag kommer nog inte springa efter honom och skrika när jag blivit äldre och kanske har barn själv, men jag tror absolut att jag alltid kommer tycka om honom.

Finns det någonting han skulle kunna göra som skulle få dig att sluta vara ett fan?

– Det finns ingenting Justin skulle kunna göra som skulle få mig att sluta vara ett fan. Jag är ett fan av honom och ett fan av musiken, så det är väl att sluta göra musik i så fall, men då kommer jag fortfarande tycka att han är duktig.

Vad är det bästa med Justin?

– Att han är den han är. Hans musik får mig glad och det har den alltid gjort. Han är otroligt talangfull och duktig. Han är omtänksam och hjälper de drabbade. Han har hjälpt så många av hans fans och han har visat att man aldrig ska ge upp. Tror man på något och vill något så ska man kämpa tills man får det. Han har ett stort hjärta och det är en av alla anledningar till att jag tycker om honom så mycket. 

Postat av: Anonym

Sjukt bra! Hon talade dör alla beliebers ❤️

2014-04-12 @ 15:55:41
Postat av: Elin

Sjukt bra hon svara på alla frågor,Beliebers Frv33

2014-04-12 @ 16:09:46
Postat av: anony,

ahhaha va gullig hon är !!1

2014-04-12 @ 16:55:02
Postat av: adda

Bra svarat ! :)

2014-04-12 @ 20:57:51
Postat av: Mathias Hjorth

Bra svarat!

Så här kommenterade jag på artikeln:

"Man kan aldrig försvara vissa handlingar men vi måste också förstå anledningen till varför många popstjärnor ballar ur. Att växa upp inför en hel värld som bevakar varje steg du tar och allt du gör är inte lätt. Tänk er själva hur påfrestande det måste vara att inte kunna ligga och sola på stranden utan att en drös med fans och paparazzis som följer dig hack i häl. Det är väl något som man som popstjärna kan lära sig att leva med. Problemet är snarare att medias största önskan är att se popstjärnor balla ur och det är media som är den bidragande faktorn till att de också gör det. För det som skrivs är oftast falska rykten eller bagateller som förstoras upp till det oändliga. Även om vissa popstjärnor når en gudalik status så måste man faktiskt förstå att de är människor som du och jag. Vi är emotionella varelser som tar åt oss och klarar inte av hur mycket skit som helst.

Kom ihåg en sak: Näthat är precis lika illa vare sig det är riktat mot en känd/offentlig person eller mot en "vanlig" person.
Så sprid kärlek istället för ingen gillar haters!

2014-04-13 @ 03:33:37
URL: http://www.finest.se/mathiashjorth
Postat av: Emmy

Åh så sjukt bra svar och gullig hon var!! Belieber for Life!!

2014-04-14 @ 20:31:52
Postat av: Anonym

Var skeptisk innan jag läste vilket jag helt och hållet tar tillbaka nu, bra sagt!

2014-04-15 @ 01:37:54

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: