Category: News! | 2013-10-09 | 15:21:35

Lorde dissar Justin, Selena och Taylor

Lorde fortsätter att göra vågor I musikhistorien genom att inte ge ursäkter I avseende för de senaste dissarna till Justin, Selena och Taylor. Det är ett stort triangeldrama – och fanbase – att bråka med! 

Lorde, den uppåtgående 16-åriga ’’Royals’’-sångaren har stor framgång I sin karriär – och hon gör sig några potentiella fiender på vägen. Efter att ha dissat Justin Bieber, Selena Gomez och Taylor Swift, försäkrar Lorde att hon står fast vid sina åsikter.

Lorde dissade först Justin den 18 juli på MTV News då hon sa:
’’Jag känner att de influenser som finns i industrin till folk i min ålder, som Justin Bieber eller vem som helst, är kanske inte riktigt en verklig skildring av hur det är att vara en ung människa’’.

Sedan dissade hon Selena Gomez under en radiointervju den 28 september, där hon sa att hon inte accepterade hennes låt ’’Come and Get It’’:

’’Jag är feminist, och temat i hennes sång är ’När du är redo kom och ta det från mig’. Jag är trött på kvinnor som porträtteras på det här sättet’’.

Till Taylor Swift sa Lorde att hon var ’’för felfri och ouppnåelig’’ i oktober-upplagan för New Zeelands Metro Magazine.

Men vad hade Lorde för gensvar mot dissarna hon gett ut?

’’Jag tycker att det är en rolig kultur inom musiken som har hänt på bara de senaste 15 åren, att om du har en sikt om något inom musiken som inte är 100 procent gott, är du en ’hatare’, även om du har fullständigt rimliga grunder för kritiken’’ berättade hon för MTV News den 8 oktober. ’’Folk kommer säga exakt vad de tycker om en film eller TV-show, det är okej, men så fort du säger något om en platta, är du som en liten zombie i en rolig fängelsehåla’’.

Efter den lite mer intensiva motreaktionen från Justins, Selenas och Taylors fanbases som inte höll med om Lordes öppna åsikt angående artisterna, kände hon sig tvingad till att klargöra hennes tankar med det uttalandet?

’’Jag har ganska starka moral och åsikter om att vara inom popmusiken, och jag kan inte hjälpa utan att uttrycka dessa, vilket jag tror folk uppskattar. Jag menar, jag tycker inte att jag säger något som inte har en grund. Oftast kommer jag stå fast vid sake jag sagt’’. 

Postat av: Tussan

Men snäll måste dom ta upp sånt som hände för jättelänge sen det bästa är att inte bråka tillbaka det blir bara värre.

2013-10-09 @ 20:11:11
Postat av: Anonym

Hon har visserligen en poäng, man måste kunna ge kritik utan att vara en hatet

2013-10-10 @ 00:47:11

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: