Category: Övrigt | 2013-12-22 | 15:32:26

''Behandla honom som en helt vanlig människa''

Jag fick en kommentar i det inlägget jag skrev angående att jag började bli orolig för Justin, som jag tyckte var väldigt bra skriven.

Tjejen som skrev kommentaren heter Rebecca, och jag fick lov av henne att publicera hennes kommentar här i bloggen.
Om det är någon av er som vill höra av er till Rebecca kan ni göra det via mail på [email protected].

''Ni som säger att Cannabis inte är farligt har ingen aning om vad ni pratar om. Det är en psykoaktiv drog som försämrar hjärnans kognitiva förmågor och som dessutom är en given ingång till ett liv i destruktivitet. Har man passerat en gräns, kommer nästa gräns... 

Jag kan mycket väl tänka mig att han röker på och gör saker som andra uppfattar som negativa, antingen är det ingen "biggie" för honom och han hade gjort det oavsett arbetsställning, men det är också förståeligt om han ser det som en flyktväg med tanke på den uppståndelse och övervakning han lever i, både från dedikerade fans och media. Sedan är människan väldigt revolterande i sin natur, och i hans fall, när folk ständigt har bestämda förväntningar om honom eller avbildar honom på ett visst sätt, att han ska vara snäll, engagerad, driven, nykter, trogen, och positiv, kan det få motsatt effekt så att han undermedvetet känner behovet av att utföra handlingar som bevisar att ingen äger honom, att han är sin egen, att han inte vill bli tagen för givet, och att vad han gör är hans ensak för det är off the topic (musiken) etc. Förstår du? 

Jag förstår att du blir orolig när du bryr dig om din idol men mitt råd till dig är att inte spekulera för mycket eller dra förhastade slutsatser, eftersom du inte har någon insyn i hans privatliv. Istället för att stötta honom genom att säga "nu får du sluta röka, du har svikit mitt förtroende" så stötta honom genom att säga "jag beundrar dig för att du klarar av att gå igenom detta. Ta hand om dig". Förstå att han inte har samma utgångspunkt som du. Om han banar utför har han redan omgivande människor som försöker ledsaga honom på rätt väg igen, så lita på dem. När utomstående folk ifrågasätter honom är det som att hälla motorbränsle i en bil, för ju hårdare någon försöker få honom att vara på ett visst sätt, desto starkare kommer han markera sitt revir. Han sätter sin tillit till sina fans på ett karriärsmässigt plan, men inte på ett personligt plan. Skulle han göra det, skulle han behöva lyssna och rätta sig efter alla, vilket inte är fysiskt möjligt. Det bästa du kan göra är att behandla Justin som en helt vanlig människa, för det är vad han är. Han lever bara ett annorlunda liv, men desto viktigare att han behandlas vanligt. Kram!''

/Rebecca

Visst är det bra skrivet?



Postat av: Anonym

Gud vad bra skrivet! Håller helt och hållet med den tjejen! Det har hon faktiskt rätt i och det borde vi alla göra :)

2013-12-22 @ 15:37:40
Postat av: Frida

omg, hundra poäng till Rebecca!!!

2013-12-22 @ 16:45:04

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: