Category: News! | 2013-04-22 | 20:07:17

Moa 15 år kollapsade.

 

Femtonåriga Moa Lindström blev körd akut till sjukhus efter kaoset vid Grand Hôtel.

Nu uppmanar hon andra Beliebers att vara försiktiga.

– Det är inte kul när sånt här händer, säger hon.

 
Moa Lindström.Moa Lindström. Foto: PRIVAT / BJÖRN MÖLLER

Hon stod längst fram vid kravallstaketet när det hände.

Moa Lindström, 15, hade köat i över ett dygn utanför Grand Hôtel i Stockholm när världsstjärnan Justin Bieber, 19, anlände vid lunchtid tidigare i dag.

Trycket blev enormt – och femtonåringen tuppade av.

– Jag kände direkt att "det här kommer inte att funka". Det gick inte att andas, säger hon.

"Svårt att andas"

Hon hann se sin idol passera från turnébussen och in till hotellet innan hon fick ett slag i bakhuvudet med en mobil.

– Då tuppade jag av. Sedan har jag fått berättat för mig hur jag blev sparkad och trampad på, och hur de fick lyfta mig över staketet. Jag vaknade upp fem minuter senare inne på golvet på Grand, säger hon.

Moa Lindström ligger just nu på Karolinska sjukhuset i Stockholm i väntan på en röntgen. Hon har smärtor i både axel och nacke och kan inte hålla huvudet upprätt utan en nackkrage, men mår annars helt okej. Nu vill hon uppmana andra att ta det lugnt.

– Jag vill att alla ska vara försiktiga, för vi är alla där för samma sak. Hjälp varandra i stället för att vara dumma. Ät och drick ordentligt. Det är inte kul när sånt här händer, säger hon.

– Jag blev rädd när jag kände att det var svårt att andas, men det som skrämde mig mest var hur otrevliga några Beliebers var. Det är meningen att vi ska vara en familj och vela varandras bästa.

"Mycket oro"

Moa Lindströms mamma Eva-Lis Lindström har svårt att förstå hur någon kan skapa en sådan hysteri.

– Jag hoppas att Moa inte tagit för mycket skada av det här. Jag förstår inte hur det kan bli såhär hysteriskt. Det skapar mycket oro, säger hon.

Moa Lindström hoppas bli utskriven från sjukhuset för att kunna gå och se sin idol uppträda i Globen så snart som möjligt.

– Jag har en biljett till onsdag, men skulle vela gå i kväll eller i morgon med. Jag är en riktig Belieber, säger hon.

 

 

SNÄLLA BELIEBERS!! VAR FÖRSIKTIGA!!

 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: