Category: Övrigt | 2011-05-14 | 18:32:52

Meg Higgs fick sin dröm i uppfyllelse och fick träffa Justin

BONKERS FOR BIEBER: Napier girl Meg Higgs, 8, went to see Justin Bieber live in Sydney when her wish was granted by Make-A-Wish NZ.

Åtta
-åriga Meg fick hennes önskan beviljats ​​av Make-A-Wish Nya Zeeland, när den blivande rockstjärnan reste till Sydney för att se - och möta - Justin Bieber.

Hamnen Ahuriri School Year 4 student sade att mötet med Justin var en dröm. "Han är riktigt trevlig, söt och enorm, säger hon. "Han sa" Hej, hur mår du? "och jag sa"bra "och då han gav mig lite saker."

Justin överraskade även Megs syskon, gav födelsedagspresenter till den yngre systern Finty, 3 år, och skakade hand med bror Charlie, 6 år.

Mamma, Arlene Perry, gav Justin ett godkännande: "Han var en mycket artig och stilig ung man, sade hon.

Arlene Perry sade att resan verkligen var en av en livstid, eftersom hela familjen tillbringade sex nätter i den australiska staden som var en del av Megs önskan, fick sitta åtta rader från scenen den utsålda showen.

"Det var riktigt häftigt", sa Meg. "Jag gillade när han sjöng Baby eftersom alla ribbony grejer kom ner från taket och gick över oss."

Familjen besökte Luna Park, Taronga Zoo, Sydney Aquarium och restaurangen Centre Point Tower.

Familjen firar att Meg nyligen gick i remission efter diagnosen etapp fyra neuroblastom under 2009.

Den livliga 8-åringen har genomgått kemoterapi och kirurgi sedan diagnos, och Ann Perry sade att familjen var i frossa om de goda nyheterna.

Sedan hon återvände från Sydney, har Meg inte bara börjat spela piano och ta sånglektioner har hon också träffat Justin, nu var hennes vänner i skolan avundsjuka.

"Min bästa vän tycker om att röra vid mig, för hon tycker det är som att röra Justin, eftersom han rörde mig, sade hon.

- Make-A-Wish är alltså samma program som "kvällen är din" här i Sverige.




    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: