Category: | 2010-07-02 | 12:45:53

mamma berättar om bieberfever

Jag har en dotter, Grace, som fyller 13 år i sommar. Jag har verkligen förstått hur barn dessa dagar tänder på ny musik genom allt från YouTube till Disney Channel. Grace finner ganska häftiga grejer, och har vänt mig till ett band som Phoenix, Le Roux, den xx, och många fler. Men min dotter är inte immun mot de riktigt kommersiella pop saker (inte jag heller, faktiskt!).

För sex år sedan handlade det om Britney Spears, tills hon fick för "skanky", enligt Grace. High School Musical blev en stor affär för henne, och jag minns att vi hittade ett hotell i New York som hade Disney Channel så att vi kunde se världspremiären av HSM 2 när den kom ut. Det hade varit ett enormt hårt slag för henne om vi inte hade fått sett på premiären.

The Jonas Brothers och Hannah Montana har kommit och gått i hennes "de är okej". Men nu handlar det om Justin Bieber. Och den här gången är det annorlunda.

Om du inte är medveten om Justin Bieber eller motsvarande Bieber Feber som har tagit alla tonårsflickor under de senaste sex månaderna eller så, så jag antar att ni kanske har levt under någon form av media-dämpad rock. Den här skiten är enorm. Det måste vara som Shaun Cassidy eller Leif Garrett saker som hänt i det 70-talet. Bara ren skrikande-girl mani.

 

Den Bieber spelar i Everett Events Center den 13 juli, och Grace kommer bli galen. Jag råkar vara vän med Justin Bieber s turnéledare. Grace står en god chans att träffa honom. Hon vet att hans favorit låtar på Rockband eller Guitar Hero är Guns N 'Roses låtar. Grace hoppas och planerar att använda dessa vinklar så att Bieber kommer att gå ner på ett knä den natten och ber henne att gifta sig med honom. Hon vet att hans favorit ögonfärg är blå (Hon har blå ögon). Hon vet att hans favorit sport är hockey (hon är som jag skriver, att lära sig allt hon kan om hockey). Hon har redan informerat mig att vi inte får planera något för dem två dagarna innan showen, eftersom hon behöver denna tid att färdigställa. Två hela dagar?! När jag fråga henne om vad fan skulle ta två hela dagar, hon ger mig det utseende stelnar det faktum att vi män inte vet det första om våra motsatta kön. Inte ett skit. . .


Min vän, Justin Bieber s turné manager, säger att varje arena är slutsåld och att de i genomsnitt $ 27 per person för varor som säljs i dessa lokaler. Dessa unga barn ryck på sina föräldrar byxben med hoppfulla ögon och få vad de vill. Tro mig, jag är en av de mammor som kommer att köpa resan (programmet) för sin dotter. Vi föräldrar är suckers för sånt, säkert. Göra matten här-20, 000 personer en natt x $ 27. På toppen av vad de redan gör i biljett intäkter. De skriver ut pengar där. Men det är off-topic.

Nej, jag antar att anledningen till att skriva just detta är egentligen bara uppmana er alla i så jag tar denna resa. Det är fruktansvärt jävla söt och gullig och oskyldig. Heck, om inte annat, gjorde jag några bonus "cool" poäng med Grace. Justin Bieber gillar mitt gamla band. Han kan inte vara så dålig.


jag tycker det låter som om tjejen hon Grace verkar vara ganska bortskämd. Men aa vi får väl se haha :D



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: