Category: Tävlingar | 2010-08-22 | 16:48:30

Tjejen med mer talang än Justin?

innan Justin blev känd var han ju med i en sångtävling som hette Stratford Idol. som vi alla vet så vann han ju inte... det betyder ju att nån annan vann! hennes namn är Kristen Hawley. såhär skriver IFPpress.com om det:

He might be the number one teenaged pop star in the world right now, but it wasn't long ago that Justin Bieber had to settle for second place.

In 2007, the then- 12-year-old was runner-up to Kristen Hawley, in the town's Stratford Star competition.

And although 19-year-old Hawley, who was 16 at the time of competition, isn't bombarded with fame like Bieber is, her accomplishment has not gone unnoticed in the town of about 30,000.

"A lot of people in Stratford know me as the girl who beat Justin Bieber," she said.

Hawley is now studying music at Brock University in St. Catherines, but returns to Stratford to work each summer. She said she's often stopped by Bieber fans who recognize her name or face from YouTube videos of the competition.

"I've had people come up to me and ask me to take pictures with them," she said. "I think it's funny ... I'm all for it."

Despite beating Bieber, Hawley said she's anything but envious of his success. "It's just amazing that someone from Stratford made it that big ... Everybody here thinks it's unreal he's made it so far."

Growing up in Stratford the two weren't friends because of their age gap, but Hawley said they would often chat when the bumped into each other.

She remembers Bieber sitting with her in the penalty box while she'd sing O'Canada at Stratford Junior B hockey games.

"Now I kind of wish I was sitting with him," she said with a laugh.

After winning the Stratford Star, Hawley went on to record a single for a local country radio station. She said she would love to pursue a career as a performer, but if that doesn't work out hopes to become a music teacher.

And although Hawley's heart lies with country music, she said she would definitely consider herself a Bieber fan.

"I bought his CD and I have his music on my iPod ... it's great," she said.

So will Hawley be in the stands for Bieber's Sunday show at the John Labbatt Centre?

"I don't have a ticket," she said. "But I would love to see him perform."

 

SVENSKA:

Han kanske är nummer ett tonåriga popstjärnan i världen just nu, men det var inte länge sedan som Justin Bieber fick nöja sig med andraplatsen.

År 2007 var den då 12-åriga var tvåa till Kristen Hawley, i stadens Stratford Star konkurrens.

Och även om 19-åriga Hawley, som var 16 vid tävlingstiden, inte är bombarderad med berömmelse som Bieber, har hennes prestation inte gått obemärkt förbi i staden ungefär med ungefär 30.000 invånare.

"Många människor i Stratford känner mig som flickan som slog Justin Bieber, sade hon.

Hawley nu studerar musik på Brock University i St Catherines, men återgår till Stratford till jobbet varje sommar. Hon sa att hon ofta stoppas av Bieber fans som känner igen hennes namn eller ansikte från YouTube-videor av tävlingen.

"Jag har haft folk kommit fram till mig och ber mig att ta bilder med dem, sade hon. "Jag tycker det är roligt ... jag är helt för det."

Trots att slå Bieber, sade Hawley hon är allt annat än avundsjuk på hans framgång. "Det är helt fantastiskt att någon från Stratford gjorde det så pass stor ... Alla här tycker det är overkligt att han gjort det hittills."

När hon växa upp i Stratford var de två inte vänner på grund av åldersskillnaden, men Hawley sade att de skulle snacka om de stötte ihop med varandra.

Hon minns att Bieber sitt med henne i straffområdet samtidigt som hon sjunger O'Canada på Stratford Junior B Hockey Games.

"Nu är det jag som typ önskar att jag satt med honom," sade hon med ett skratt.

Efter att ha vunnit Stratford Star, Hawley kom att spela in en singel till en lokal land radiostation. Hon sa att hon skulle älska att göra karriär som artist, men om det inte fungerar ute önskar bli musiklärare.

Och även om Hawleys hjärta ligger hos countrymusik sade hon att hon definitivt skulle kunna tänka sig en Bieber fläkt.

"Jag köpte hans CD och jag har hans musik på min iPod ... Det är fantastiskt, sade hon.

Så kommer Hawley vara i står för Bieber's söndag föreställning på John Labbatt Centre? (konstig översättning)

"Jag har inte en biljett, säger hon. "Men jag skulle älska att se honom uppträda."


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: