Category: | 2010-08-16 | 13:54:38

interjuv med justins fotograf robert caplin

Frilansfotografen Robert Caplin, var på uppdrag för The New York Times, och det var till en början att han inte kände till ämnet. som stod på hans papper, vem han skulle fotografera. som var: en stigande kanadensisk sångare vid namn Justin Bieber.

"Jag visste inte vem han var, sade Caplin, en 27-årig infödd i Aten, Ohio, 2005 examen från Ohio University, och före detta praktikant till sändning.
Baserat på en forskning han gjorde inför en utställning på New Yorks Madison Square Garden, visste Caplin att barnet(?) var redo att bryta ut stort ?

I oktober kommer HarperCollins publicera Justin Bieber: Första Steg 2 Forever: My Story, med Caplin fotografier.


Interjuv är verkligen läsvärd, ni får reda på saker som ni inte vetat förr!

Fråga:
Hur många Bieber bilder har du tagit?

Svar Caplin: Jag har nog i genomsnitt tagit 1.000 bilder per dag. Som jag har redigerat och tagit in i Photoshop - Jag har över 2.500 som är klara. Det är ett mycket stort arkiv.

Fråga: Vad är dina dagliga rutiner?

Svar Caplin: Jag ska foto showen, bakom kulisserna-saker, bakom scenen. Jag är inte så mycket på sidan. Jag är precis där , där det händer.
Eftersom det är en unge på turné, så är schemat mycket ljus - två dagar, en ledig dag. Du tar bort allt efter det som har laddats upp. Det finns kojer på bussarna. Du vaknar upp i en ny parkeringsplats i en ny stad.

Fråga: Hur är Justin utanför scenen?

Svar Caplin
: Han är rolig. Han säger att han är en upptågsmakare. Han sparkade mig i röven på Xbox. Han är fantastisk i bordtennis. Han är en pool haj. Han är bra på basket - en av de typer som är ganska bra på någonting.

Fråga: Kan du avslöja en rolig historia från vägen?

Svar Caplin: Jag tror inte han riktigt inser hur stor kändis han är. (I Glendale, Arizona) gick han ut ur porten för att köra runt på en Segway (Bieber var mobbad av kvinnliga fans). Och i Little Rock, Ark, han lämnade portarna igen och gick till Burger King drive-through på en Segway. Jag fotograferade det.

Fråga: Hur förbereder du dig för den nattliga skrikande horder?

Svar Caplin: Jag har öronpluggar i fickorna hela tiden. Ljudet killarna har gjort är som Metallica konserter. De har sagt att vid dessa konserter, eftersom det är alla unga flickor är decibelnivån en hel oktav högre. Det är illa.

Fråga: Med tanke på ditt jobb, är det säkert att anta att ni också har Bieber feber?

Svar Caplin: Jag har inte gått på konserter förrutom på Dave Matthews Band och Phish på college. Jag var aldrig riktigt så insatt i musik. Varje dag, nu när jag har hör samma låtar, jag sjunger vartenda ord i den.





    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: